Societat
La restricció de velocitat a Barcelona va reduir la contaminació fins a un 4%
Societat
La restricció de la velocitat màxima a les vies que circumden Barcelona a 80 quilòmetres per hora va reduir entre un 3,5 i un 4% l'emissió diària d'òxids de nitrogen i partícules en suspensió procedents del trànsit respecte a l'any anterior, segons estudis preliminars.
El volum de diòxid de carboni emès també s'ha retallat en la mateixa proporció, segons el director del Departament de Ciències de la Terra del Centre Nacional de Supercomputació, José María Baldasano, responsable de l'equip que analitza els mesuraments de contaminants fets cada hora a 125 punts de les carreteres que envolten Barcelona gràcies al supercomputador Mare Nostrum.
Només l'ozó va augmentar molt lleugerament, a causa que reduccions lleugeres dels òxids de nitrogen en atmosfera fan que aquesta substància augmenti una mica, si bé reduccions més grans provocarien que els nivells d'aquest compost baixin també, ha assenyalat l'investigador, que ha participat avui en un curs d'estiu de la Universitat Complutense de Madrid.
La retallada de contaminants és "important" si es té en compte "l'escassa magnitud de la mesura, que amb prou feines té costos", ha afegit Baldasano, qui ha subratllat que en trànsit no hi ha solucions màgiques.
L'equip investigador, que analitzarà com aquesta reducció de la contaminació s'ha traduït en un augment de la qualitat de l'aire, oferirà els "primers resultats més sospesats" a final de setembre.
La reducció ha estat més gran de l'esperada ja que els conductors compleixen en alt grau la limitació de velocitat per por d'una multa, per raons de civisme o perquè ha percebut que la circulació és millor, ha apuntat el científic.
L'investigador ha assenyalat que encara que les emissions de cada automòbil són cada vegada menors, aquestes són compensades per l'augment de vehicles i perquè la dispersió de la ciutat fa que recorrin més quilòmetres.
El volum de diòxid de carboni emès també s'ha retallat en la mateixa proporció, segons el director del Departament de Ciències de la Terra del Centre Nacional de Supercomputació, José María Baldasano, responsable de l'equip que analitza els mesuraments de contaminants fets cada hora a 125 punts de les carreteres que envolten Barcelona gràcies al supercomputador Mare Nostrum.
Només l'ozó va augmentar molt lleugerament, a causa que reduccions lleugeres dels òxids de nitrogen en atmosfera fan que aquesta substància augmenti una mica, si bé reduccions més grans provocarien que els nivells d'aquest compost baixin també, ha assenyalat l'investigador, que ha participat avui en un curs d'estiu de la Universitat Complutense de Madrid.
La retallada de contaminants és "important" si es té en compte "l'escassa magnitud de la mesura, que amb prou feines té costos", ha afegit Baldasano, qui ha subratllat que en trànsit no hi ha solucions màgiques.
L'equip investigador, que analitzarà com aquesta reducció de la contaminació s'ha traduït en un augment de la qualitat de l'aire, oferirà els "primers resultats més sospesats" a final de setembre.
La reducció ha estat més gran de l'esperada ja que els conductors compleixen en alt grau la limitació de velocitat per por d'una multa, per raons de civisme o perquè ha percebut que la circulació és millor, ha apuntat el científic.
L'investigador ha assenyalat que encara que les emissions de cada automòbil són cada vegada menors, aquestes són compensades per l'augment de vehicles i perquè la dispersió de la ciutat fa que recorrin més quilòmetres.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.