Societat

El Bicing metropolità, més a prop

Àrea Metropolitana

El Bicing és una taca d’oli. L’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona l’estendrà a tots els dis­tric­tes el 2008 i els muni­ci­pis metro­po­li­tans van fent pas­ses per implan­tar el seu propi sis­tema de llo­guer públic de bici­cle­tes. L’Enti­tat Metro­po­li­tana del Trans­port (EMT) té pre­vist con­vo­car un estudi que avaluï les pos­si­bi­li­tats d’implan­tació del sis­tema a les ciu­tats més pròximes a Bar­ce­lona. L’Hos­pi­ta­let i Bada­lona ja el van sol·lici­tar, Esplu­gues apro­varà la demanda a l’EMT al ple d’octu­bre, i Santa Coloma de Gra­me­net i Sant Adrià així ho han fet saber també a l’enti­tat muni­ci­pa­lista.

En cas que el pla tiri enda­vant, els muni­ci­pis metro­po­li­tans pre­ve­uen implan­tar un sis­tema comú, i fins i tot es podria rea­lit­zar un con­curs d’explo­tació con­junt per als diver­sos muni­ci­pis com­pa­ti­ble amb el Bicing de Bar­ce­lona. Les bici­cle­tes de llo­guer com­ple­men­ten altres tra­jec­tes en trans­port públic, o s’usen per a des­plaçaments curts. El Bicing metro­po­lità ampli­a­ria l’oferta de trans­port públic a la corona imme­di­ata de Bar­ce­lona, tot i que en cap cas es pro­jec­tarà com a mitjà subs­ti­tu­tori per acce­dir al cen­tre de Bar­ce­lona.
La majo­ria dels ajun­ta­ments metro­po­li­tans han inclòs l’ampli­ació dels car­rils bici locals en el pro­grama de govern d’aquest man­dat. És el cas de Santa Coloma. El direc­tor de l’àrea de ser­veis per­so­nals colo­menc, Tomás Carrión, recorda que “a finals d’any ja estarà enlles­tit el pla direc­tor de la bici­cleta, que en regu­larà l’ús i la poten­ciarà com a mitjà de trans­port amb nous pro­jec­tes de car­ril bici”.

Els 90.000 abo­nats al Bicing bar­ce­loní rea­lit­zen una mit­jana d’1,4 des­plaçaments cada dia, amb una mit­jana de 3 quilòmetres de distància. La mei­tat dels usu­a­ris en aquest pri­mer mig any d’implan­tació a Bar­ce­lona com­bi­nen la bici­cleta amb el metro i el tren.

L’expansió a la ciu­tat de Bar­ce­lona per­metrà arri­bar a bar­ris com Sarrià. El dis­tricte pre­veu ubi­car un car­ril bici a la Via Augusta, per millo­rar les con­ne­xi­ons mar mun­ta­nya, un dels dèficits de la xarxa.

Pro­ble­mes quo­ti­di­ans
L’ús mas­siu implica també pro­ble­mes. L’ante­rior pre­si­dent de la Comissió Cívica de la Bici­cleta, el regi­dor repu­blicà Ricard Martínez, ja va aler­tar en l’últim ple que “el sis­tema ope­ra­tiu del Bicing genera massa erra­des”. Martínez va avi­sar que “més que una ampli­ació numèrica, cal­dria tre­ba­llar per millo­rar la qua­li­tat del sis­tema”. Però el regi­dor Fran­cesc Narváez (PSC) va mos­trar-se con­fiat en l’ampli­ació i va atri­buir els pro­ble­mes a “desa­jus­ta­ments”.

Els usu­a­ris s’han quei­xat també que les esta­ci­ons sovint que­den sense sub­mi­nis­tra­ment elèctric o con­nexió telefònica per lle­gir les tar­ge­tes. Per tor­nar-les a posar en marxa, s’usa un sis­tema tan casolà com rei­ni­ciar-les... Altres situ­a­ci­ons quo­ti­di­a­nes resul­ten més com­pren­si­bles, com el fet que cal reno­var la tar­geta en cas de per­dre-la o de can­viar de tar­geta de crèdit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.