Societat

obra pública

Ferrocarrils comença a instal·lar tanques a les vies per reforçar la seguretat

S’actúa en 50 punts de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès, que ja disposen de protecció física a la gran majoria de trams

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat els treballs per instal·lar tancaments laterals en una cinquantena de punts de les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès amb l’objectiu de prevenir-hi accions vandàliques i reforçar així la seguretat del trànsit ferroviari. La consellera de Territori, Ester Capella i Farré, i el president d’FGC, Toni Segarra i Barreto, han visitat dilluns un dels indrets on s’estan instal·lant aquestes tanques, a Pallejà, al Baix Llobregat.

Durant la visita, la consellera Ester Capella ha destacat “la rigidesa i resistència” del nou tancament, que reforçarà la seguretat “dels trens, els maquinistes i, per tant, dels viatgers”.

“Les accions vandàliques suposen danys materials als trens i afecten el servei ferroviari. El darrer any es van detectar 32 incidents a conseqüència de pedrades”, ha recordat durant la visita la titular de Territori.

Capella no ha dubtat a lloar “la diligència” amb la que treballa FGC “sobre la seva xarxa, el manteniment de la via, dels entorns pels quals circulen els trens, però també del seu manteniment i la cura que es té amb relació als trens en benefici dels ciutadans i ciutadanes del nostre país que utilitzen diàriament el transport públic”. Una actitud que ha contraposat amb la gestió “insuficient” de Rodalies per part de l’Estat i Adif. “Les dades no enganyen, venim d’anys de desinversió i és una situació que volem revertir amb el traspàs integral de Rodalies”, ha subratllat.

Treballs que està duent a terme Ferrocarrils d’instal·lació de tanques antivandàliques Treballs que està duent a terme Ferrocarrils d’instal·lació de tanques antivandàliques

Per la seva banda, el president d’FGC, Toni Segarra, ha destacat que “a Ferrocarrils sempre treballem per anticipar-nos i protegir les nostres instal·lacions de qualsevol anomalia amb l’objectiu que no acabin repercutint en el servei a les persones usuàries”. Tal i com ha afegit, “de la mateixa manera que anem revisant i renovant constantment les nostres infraestructures per garantir la qualitat del servei, ara hem estudiat a quins trams de via podem reforçar-hi encara més la seguretat per impedir als vàndals que trobin cap espai per llançar pedres contra els trens. Afortunadament, és un tipus d’acció vandàlica poc habitual a les nostres línies, perquè ja tenen una protecció física molt elevada. Però, amb aquesta actuació, reforcem encara més la seguretat del trànsit ferroviari i, per tant, protegim el servei de qualsevol incidència”.

Actualment, Ferrocarrils ja disposa de tanques de seguretat a la majoria de trams de les Línies Metropolitanes, especialment en zones urbanes i a l’entorn de les estacions. Tot i així, FGC ha identificat trams concrets on s’ha considerat necessari reforçar el sistema de protecció. Concretament, s’actuarà en aquells indrets on el tancament actual no té l’alçada adequada o que no disposen de tanques de separació, així com en aquells llocs on les tanques ja es troben malmeses precisament a causa d’accions vandàliques.

Per aquest motiu, Ferrocarrils ha previst actuacions de millora en 49 punts del traçat ferroviari, 37 d’ells a la línia Llobregat-Anoia, en municipis del Baix Llobregat, l’Anoia i el Bages, i 12 més a la línia Barcelona-Vallès, tant a la capital catalana com a alguns municipis del Vallès Occidental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.