Societat
Foment revisarà trens i catenàries diàriament a Barcelona
El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, ha anunciat avui que varis equips tècnics revisaran "diàriament" les catenàries de la xarxa ferroviària de Barcelona i el sistema que uneix la locomotora amb el subministre elèctric, amb la finalitat d'evitar avaries al servei de Rodalies de Barcelona.
El Ministeri de Foment també destinarà dues noves locomotores dièsel que serviran de "trens auxili" perquè Renfe pugui actuar amb més immediatesa quan es produeixin problemes en la catenària que afectin la xarxa, que ha patit nombrosos problemes especialment per les obres del TGV.
També millorarà la coordinació amb els cossos policials per a l'investigació de robatoris de cable de coure a la xarxa ferroviària, delictes que segons ha reconegut Morlán "estan afectant" al servei.
Aquestes són algunes de les mesures anunciades avui pel secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, qui des de l'11 d'agost es troba a la capital catalana per dirigir el Centre de Coordinació d'Operacions Ferroviàries (CECOF) de Barcelona per ultimar l'arribada a la ciutat de l'AVE el mes de desembre.
El divendres es presentarà en el marc d'una reunió del CECOF, on hi assistirà el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, "un pla de manteniment que s'està ultimant" i que preveu ubicar brigades "als punts negres" que concentren un major número d'avaries.
Morlán, d'incògnit
Per conèixer l'estat actual de les Rodalies, el mateix Morlán ha visitat d'incògnit, "i sense avisar a ningú", diverses estacions de Renfe a la ciutat, i fins i tot ha utilitzat algunes línies, on, ha reconegut, va patir alguna incidència, encara que ha insistit en la complexitat del funcionament d'una estació com Sants per la qual passen diàriament 203.000 passatgers i més de mil trens.
Així, ha avançat que el 12 de setembre es restablirà el servei normal de Rodalies entre Sants i l'Hospitalet, que en els últims mesos es realitzava amb un transport alternatiu, i que per a la segona quinzena d'aquest mateix mes s'hauran segregat les vuit vies d'ample ibèric (Rodalies), a la banda mar de l'estació de Sants, de la sis vies d'ample internacional (TGV).
Morlán ha destacat l'"esforç pressupostari" de Foment per fer davant de les infraestructures reclamades per Catalunya i, amb vista a evitar possibles acusacions de greuge per part d'altres comunitats, ha recalcat que aquestes inversions són "compatibles" amb les quals el Govern central manté a la resta del país.
El Ministeri de Foment també destinarà dues noves locomotores dièsel que serviran de "trens auxili" perquè Renfe pugui actuar amb més immediatesa quan es produeixin problemes en la catenària que afectin la xarxa, que ha patit nombrosos problemes especialment per les obres del TGV.
També millorarà la coordinació amb els cossos policials per a l'investigació de robatoris de cable de coure a la xarxa ferroviària, delictes que segons ha reconegut Morlán "estan afectant" al servei.
Aquestes són algunes de les mesures anunciades avui pel secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, qui des de l'11 d'agost es troba a la capital catalana per dirigir el Centre de Coordinació d'Operacions Ferroviàries (CECOF) de Barcelona per ultimar l'arribada a la ciutat de l'AVE el mes de desembre.
El divendres es presentarà en el marc d'una reunió del CECOF, on hi assistirà el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, "un pla de manteniment que s'està ultimant" i que preveu ubicar brigades "als punts negres" que concentren un major número d'avaries.
Morlán, d'incògnit
Per conèixer l'estat actual de les Rodalies, el mateix Morlán ha visitat d'incògnit, "i sense avisar a ningú", diverses estacions de Renfe a la ciutat, i fins i tot ha utilitzat algunes línies, on, ha reconegut, va patir alguna incidència, encara que ha insistit en la complexitat del funcionament d'una estació com Sants per la qual passen diàriament 203.000 passatgers i més de mil trens.
Així, ha avançat que el 12 de setembre es restablirà el servei normal de Rodalies entre Sants i l'Hospitalet, que en els últims mesos es realitzava amb un transport alternatiu, i que per a la segona quinzena d'aquest mateix mes s'hauran segregat les vuit vies d'ample ibèric (Rodalies), a la banda mar de l'estació de Sants, de la sis vies d'ample internacional (TGV).
Morlán ha destacat l'"esforç pressupostari" de Foment per fer davant de les infraestructures reclamades per Catalunya i, amb vista a evitar possibles acusacions de greuge per part d'altres comunitats, ha recalcat que aquestes inversions són "compatibles" amb les quals el Govern central manté a la resta del país.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.