Societat

turisme

Subvencions per projectes que fomentin la innovació i la digitalització del turisme

L’Ajuntament de Barcelona donarà fins a 2,5 milions d’euros provinents dels Fons Next Generation de la Unió Europea (UE)

L’Ajuntament de Barcelona donarà fins a 2,5 milions d’euros provinents dels Fons Next Generation de la Unió Europea (UE) per a projectes que fomentin la innovació i la digitalització del turisme. Les subvencions, de fins a 500.000 euros per projecte, es podran demanar a partir de mitjan juliol i pretenen promoure iniciatives per fomentar la desconcentració territorial de l’activitat turística, o per posar en valor nous continguts que estiguin basats en els valors diferencials de Barcelona com a destinació.

La convocatòria s’adreça específicament a entitats sense ànim de lucre i interpel·la sectors com l’allotjament, les agències de viatge, les guies, les experiències turístiques, el turisme de congressos, el transport, el comerç, la restauració o bé el patrimoni i la cultura.

S’atorgaran en tres modalitats diferents. La primera serà per a projectes de digitalització de la comercialització, amb fins a un milió d’euros. La segona, dotada també amb un milió d’euros, s’enquadra en la voluntat d’afavorir la creació i consolidació de dades, eines i actius digitals per refermar el posicionament global de la destinació turística Barcelona. La tercera de les modalitats, amb fins a 500.000 euros, està pensada per subvencionar altres actuacions de digitalització, innovació tecnològica i sostenibilitat, incidint especialment en què suposin una millora de la competitivitat i l’eficiència de les empreses.

Així doncs, es volen subvencionar iniciatives que millorin la prestació de serveis al visitant i l’encaix de l’activitat turística amb la vida quotidiana de la ciutadania, afavorir les interconnexions dels productes i serveis o bé incorporar noves tecnologies per part de les empreses turístiques.

La voluntat de l’ajuntament és aprofundir en la millora de la digitalització de tot el que té a veure amb l’economia del visitant. Cal recordar que la ciutat de Barcelona ha superat durant l’últim any els requisits necessaris per obtenir la certificació de Destinació Turística Intel·ligent (DTI) que atorga la Societat mercantil Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (DTI), o bé que des de l’abril del 2021 Barcelona forma part de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Política

La plantilla del Consell Comarcal del Baix Penedès exigeix equipar sous

El Vendrell
educació

Clam perquè es posin zones d’ombres a sis escoles públiques de Mataró

mataró
societat

Entitats veïnals i socials tallen Aragó en protesta per la Fòrmula 1

Barcelona
Societat

Proposen reduir un 51% l’espai de premsa dels quioscos a Barcelona

Barcelona
Medi Ambient

L’oposició de Camarles demana blindar el terme a les plantes de biogàs

Camarles
Societat

L’Ajuntament de Badalona retalla l’horari de les terrasses del front marítim

Badalona

Milloraran passos de vianants de Lluís Pericot i Álvarez de Castro

GIRONA
URBANISME

Al Baix Llobregat s’han iniciat 497 habitatges aquest 2024

Viladecans

Detenen cinc persones per sabotejar caixers a Barcelona, l’Hospitalet i Santa Coloma

Barcelona