Societat

Yahoo! firma amb Google un acord no exclusiu sobre publicitat en línia

El portal d'internet Yahoo! i el seu rival, el cercador Google, han arribat a un acord no exclusiu en matèria de publicitat en línia que espera sumar uns ingressos superiors a 800 milions de dòlars (517,8 milions d'euros) anuals.

Segons l'acord, Yahoo! podrà accedir al subministrament d'anuncis de Google juntament amb els seus propis resultats de recerca i d'algunes de les seves pàgines web als Estats Units i al Canadà. Yahoo! decidirà com distribuirà els anuncis del seu principal rival, així com quins termes de recerca utilitzarà, ha dit l'empresa nord-americana d'internet.

L'acord tancat inicialment és per a quatre anys, tot i que amb opcions a renovar-lo per un període de deu més. "Yahoo! es converteix en un revenedor de Google, tenint en compte que ha quedat provada la gran eficàcia del sistema de recerques d'aquest", ha dit l'analista de Global Crown Capital Martin Pyykkonen.

Ara caldrà esperar que l'acord passi la revisió de les autoritats antimonopòliques, a causa del creixent poder de Google. De moment, el president del subcomitè antimonopoli del Senat nord-americà, Herb Kohl, ha afirmat que els legisladors l'examinaran detalladament.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.