Societat
Renfe s'aboca en restablir la total normalitat a la xarxa de Rodalies
Després de 42 dies s'ha restablert totalment i amb normalitat la circulació de trens a les línies de Rodalies C2 sud, C7 i C10, així com els trajectes de mitjana i llarga distància.
El director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha assenyalat que a Renfe estan "abocats" a recuperar la confiança perduda dels usuaris i ha dit que amb el dispositiu especial d'autobusos fixats aquestes darreres setmanes s'ha intentat "donar una solució digne" als problemes sorgits d'una situació "sobrevinguda i que no ens havia passat mai".
A banda del restabliment d'horaris de les línees C2 sud –de Barcelona Sants a Sant Vicenç de Calders- la C10, que enllaça l'estació de França amb l'aeroport del Prat, i la C7 que connecta l'Hospitalet amb Martorell pel tram de Cerdanyola del Vallès, també s'ha normalitzat els trajectes de Mitjana i Llarga distància, que poden emprar novament la línea de Vilanova.
Recuperar la confiança perduda
Un dels reptes ara és recuperar la confiança perduda dels milers d'afectats per aquests problemes, sorgits el passat 20 d'octubre arran de l'esfondrament del túnel del Gornal per on passa la línea de rodalies i la de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que encara segueix aturada. Aquest fet va ser la gota que va fer vessar el got de la paciència dels usuaris pel que fa a les incidències al servei de rodalies desencadenades per les obres el TGV.
El director de rodalies Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha declarat: "estem treballant de valent" per recuperar aquesta confiança. "S'està fent amb paciència, treball i moltes idees". Sobre aquesta primera jornada de restabliment, ha dit que el cap de setmana ha de servir per "polir" detalls i difondre la informació que la situació ja està normalitzada. Tot, amb l'objectiu que dilluns "es pugui tornar a oferir, per fi, el servei amb normalitat, qualitat i fiabilitat" ha apuntat.
Remacha ha explicat també els motius pels quals encara no passen trens per la via 2 a la seva alçada de Bellvitge. 'Va ser la més afectada per l'esfondrament', ha dit i ha afegit que s'està treballant en el reforçament del tram. L'alternativa és una via auxiliar d'aquesta estació, la 0, que té les mateixes connexions que la 2. 'Aquesta mesura es dóna en una situació normal', ha aclarit.
El director de rodalies ha anunciat que l'any 2008 serà l'any de les millores en el servei, els projectes de les quals no s'havien aturat tot i la greu incidència d'aquesta tardor. Alguns d'aquests progressos afectaran la informació del pas trens, la megafonia –que estarà automatitzada a 20 estacions- i els sistemes de comunicació entre combois.
A curt termini, anirà desapareixent el pla alternatiu de transport amb autobusos, que fins ara ha funcionat amb una flota de més de 250 vehicles. Ja no arribaran vehicles a l'avinguda Maria Cristina i entre els dies 5 i 15 de desembre, la flota es reduirà a 83 vehicles, que s'usaran només en cas d'incidències. Els nombre de busos baixaran finalment a 29 a partir del dia 16. D'altra banda, Renfe mantindrà la gratuïtat dels bitllets de Rodalies fins a l'arribada del TGV a Barcelona.
El director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha assenyalat que a Renfe estan "abocats" a recuperar la confiança perduda dels usuaris i ha dit que amb el dispositiu especial d'autobusos fixats aquestes darreres setmanes s'ha intentat "donar una solució digne" als problemes sorgits d'una situació "sobrevinguda i que no ens havia passat mai".
A banda del restabliment d'horaris de les línees C2 sud –de Barcelona Sants a Sant Vicenç de Calders- la C10, que enllaça l'estació de França amb l'aeroport del Prat, i la C7 que connecta l'Hospitalet amb Martorell pel tram de Cerdanyola del Vallès, també s'ha normalitzat els trajectes de Mitjana i Llarga distància, que poden emprar novament la línea de Vilanova.
Recuperar la confiança perduda
Un dels reptes ara és recuperar la confiança perduda dels milers d'afectats per aquests problemes, sorgits el passat 20 d'octubre arran de l'esfondrament del túnel del Gornal per on passa la línea de rodalies i la de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que encara segueix aturada. Aquest fet va ser la gota que va fer vessar el got de la paciència dels usuaris pel que fa a les incidències al servei de rodalies desencadenades per les obres el TGV.
El director de rodalies Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha declarat: "estem treballant de valent" per recuperar aquesta confiança. "S'està fent amb paciència, treball i moltes idees". Sobre aquesta primera jornada de restabliment, ha dit que el cap de setmana ha de servir per "polir" detalls i difondre la informació que la situació ja està normalitzada. Tot, amb l'objectiu que dilluns "es pugui tornar a oferir, per fi, el servei amb normalitat, qualitat i fiabilitat" ha apuntat.
Remacha ha explicat també els motius pels quals encara no passen trens per la via 2 a la seva alçada de Bellvitge. 'Va ser la més afectada per l'esfondrament', ha dit i ha afegit que s'està treballant en el reforçament del tram. L'alternativa és una via auxiliar d'aquesta estació, la 0, que té les mateixes connexions que la 2. 'Aquesta mesura es dóna en una situació normal', ha aclarit.
El director de rodalies ha anunciat que l'any 2008 serà l'any de les millores en el servei, els projectes de les quals no s'havien aturat tot i la greu incidència d'aquesta tardor. Alguns d'aquests progressos afectaran la informació del pas trens, la megafonia –que estarà automatitzada a 20 estacions- i els sistemes de comunicació entre combois.
A curt termini, anirà desapareixent el pla alternatiu de transport amb autobusos, que fins ara ha funcionat amb una flota de més de 250 vehicles. Ja no arribaran vehicles a l'avinguda Maria Cristina i entre els dies 5 i 15 de desembre, la flota es reduirà a 83 vehicles, que s'usaran només en cas d'incidències. Els nombre de busos baixaran finalment a 29 a partir del dia 16. D'altra banda, Renfe mantindrà la gratuïtat dels bitllets de Rodalies fins a l'arribada del TGV a Barcelona.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.