Societat
Més moratòria per als ciclistes que cometin infraccions lleus
La Guàrdia Urbana només multa les conductes perilloses
L’ordenança que regula l’ús de la bicicleta a Barcelona va entrar en vigor ahir. No obstant, durant un temps encara indeterminat, la Guàrdia Urbana continuarà informant sobre la regulació nova per aclarir l’abast de les infraccions lleus, que no multarà. “S’ha detectat que hi ha un gran desconeixement de la nova ordenança de la circulació que exigeix que continuem fent pedagogia”, va explicar Sergi Amposta, portaveu i intendent de la Guàrdia Urbana del districte de l’Eixample.
Només s’han començat a multar les infraccions greus. A primera hora de la tarda d’ahir ja s’havien sancionat un ciclista que baixava per la vorera del carrer Balmes empaitant els vianants, un altre que es va saltar un semàfor en vermell i un tercer que circulava amb els auriculars posats, entre d’altres. Les multes per conductes de risc que hauran de pagar oscil·len entre els 30 i els 120 euros. També són d’aplicació immediata les sancions als conductors de cotxes i motocicletes que cometin infraccions relacionades amb la nova ordenança. Els vehicles de motor que circulin o aparquin al carril bici hauran de pagar multes de 90 euros.
Fanals i senyals, permès
Segons Amposta, l’ordenança prohibeix lligar les bicicletes a les papereres, bancs, arbres i semàfors, però està permès als fanals que no siguin de disseny (Gaudí) i als senyals de trànsit, sempre que no molestin el trànsit ni els vianants.
En canvi, les que dificultin el pas de vianants i vehicles, impedeixin la circulació del transport públic, ocupin zones de càrrega i descàrrega o bé ocupin aparcaments per a discapacitats, seran retirades i emmagatzemades en un dipòsit municipal de vehicles. Els propietaris de les bicicletes no les podran recuperar si no paguen la multa corresponent i en demostren la propietat (factura o registre de bicicletes).
Un dels aspectes més polèmics de l’ordenança és que les bicicletes no poden circular per les voreres de menys de 5 metres d’amplada. I, a més, han de deixar un espai lliure de 3 metres i circular a 1 metre dels vianants i de les façanes. “Si no hi ha risc directe per a les persones no el denunciarem”, preveu Amposta.
En la seva opinió, gairebé totes les voreres dels carrers de l’Eixample i també les del Passeig de Gràcia són susceptibles de permetre la circulació de les bicicletes, sempre que no hi hagi aglomeracions de gent. “No anirem amb un metro a la butxaca per amidar l’amplada dels carrers. L’objecte no és sancionar els ciclistes, sinó incorporar la bicicleta a la mobilitat del carrer.
Només s’han començat a multar les infraccions greus. A primera hora de la tarda d’ahir ja s’havien sancionat un ciclista que baixava per la vorera del carrer Balmes empaitant els vianants, un altre que es va saltar un semàfor en vermell i un tercer que circulava amb els auriculars posats, entre d’altres. Les multes per conductes de risc que hauran de pagar oscil·len entre els 30 i els 120 euros. També són d’aplicació immediata les sancions als conductors de cotxes i motocicletes que cometin infraccions relacionades amb la nova ordenança. Els vehicles de motor que circulin o aparquin al carril bici hauran de pagar multes de 90 euros.
Fanals i senyals, permès
Segons Amposta, l’ordenança prohibeix lligar les bicicletes a les papereres, bancs, arbres i semàfors, però està permès als fanals que no siguin de disseny (Gaudí) i als senyals de trànsit, sempre que no molestin el trànsit ni els vianants.
En canvi, les que dificultin el pas de vianants i vehicles, impedeixin la circulació del transport públic, ocupin zones de càrrega i descàrrega o bé ocupin aparcaments per a discapacitats, seran retirades i emmagatzemades en un dipòsit municipal de vehicles. Els propietaris de les bicicletes no les podran recuperar si no paguen la multa corresponent i en demostren la propietat (factura o registre de bicicletes).
Un dels aspectes més polèmics de l’ordenança és que les bicicletes no poden circular per les voreres de menys de 5 metres d’amplada. I, a més, han de deixar un espai lliure de 3 metres i circular a 1 metre dels vianants i de les façanes. “Si no hi ha risc directe per a les persones no el denunciarem”, preveu Amposta.
En la seva opinió, gairebé totes les voreres dels carrers de l’Eixample i també les del Passeig de Gràcia són susceptibles de permetre la circulació de les bicicletes, sempre que no hi hagi aglomeracions de gent. “No anirem amb un metro a la butxaca per amidar l’amplada dels carrers. L’objecte no és sancionar els ciclistes, sinó incorporar la bicicleta a la mobilitat del carrer.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.