Societat

L’empatia estova la raó freda

Una allau de solidaritat fa reconsiderar la decisió de traslladar a Barcelona un pacient convalescent d’un accident laboral molt greu

La família, d’Arbúcies, el visita diàriament al sociosanitari de Salt i veia insostenible fer-ho si la mútua privada l’allunyava més de casa

Una allau d’empa­tia solidària ha esto­vat aquesta set­mana la rigi­desa de la raó de la llei. Les xar­xes soci­als, la ràdio i la soli­da­ri­tat d’un poble, Arbúcies, han por­tat el sen­tit comú a una situ­ació que ja és prou com­pli­cada per si mateixa per a una família a la qual la fer­mesa admi­nis­tra­tiva d’una empresa pri­vada els ho enre­ves­sava tot fins al blo­queig. La vida ja els és molt dolo­rosa des de l’11 d’abril.

Aquest dia, un paleta d’Arbúcies, en Car­les, va tenir un acci­dent labo­ral que ini­ci­al­ment el va dei­xar en una situ­ació radi­cal­ment crítica. La Blanca, la seva dona, va rebre la tru­cada que li va trans­for­mar la vida a la tarda. Li van expli­car que por­ta­ven en Car­les cap al Tru­eta amb helicòpter i que el seu estat era extrem.

Des d’aquell maleït dia han pas­sat tres mesos. El pri­mer, en Car­les va pas­sar-lo a l’UCI, per ser tras­pas­sat poste­ri­or­ment a la planta de semicrítics. En aquest període va sor­tir del coma pro­fund. Ara la família espera que recon­necti. Viu en un estat vege­ta­tiu i, segons mani­festa la mateixa família, el futur no sem­bla gaire espe­rançador. Final­ment, el van tras­lla­dar al cen­tre soci­o­sa­ni­tari La República, al Santa Cate­rina de Salt; encara hi és.

La vida con­ti­nua i la família s’ha adap­tat. La Blanca i els seus dos fills –en Ricard, de 12 anys, i la Mar­tina, de nou– visi­ten en Car­les sem­pre que poden afer­rant-se a l’espe­rança que els queda. La Blanca s’ha reor­ga­nit­zat la vida afe­gint a la logística fami­liar l’admi­nis­tració de l’empresa que ges­ti­o­nava en Car­les. Però quan la situ­ació era deli­cadíssima va arri­bar la notícia que la va empit­jo­rar. La mútua labo­ral de l’acci­den­tat havia deci­dit que el tras­lla­da­rien a Bar­ce­lona. Ara que començaven a tenir encai­xats els detalls de la nova vida arri­bava la decisió que ho feia insos­te­ni­ble.

La Blanca, des­es­pe­rada, ho va fer públic. En una carta a El con­te­ni­dor, de RAC1, deta­llava la situ­ació. Por­tar en Car­les a Bar­ce­lona ho enre­ves­sava tot, l’eco­no­mia fami­liar, les visi­tes con­ti­nu­a­des. “Les hores no donen. Els meus fills són molt valents, però em neces­si­ten”, expo­sava. La reacció solidària va ser una allau i l’Ajun­ta­ment d’Arbúcies ja pre­pa­rava una moció per recla­mar més empa­tia a la mútua. La res­posta anònima va ser tan gran que MC Mutual va fre­nar el tras­llat. La Blanca ho agra­eix. “Mai podrem retor­nar-vos el favor. Gràcies a tot­hom! L’amor, la soli­da­ri­tat i l’empa­tia mouen mun­ta­nyes.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia