Societat

economia

Raventós Codorniu bat rècord de facturació amb 232 milions d’euros

En l’exercici fiscal juliol 2023- juny 2024 la companyia ha fet un benefici operatiu de 39 milions d’euros

En un any ha venut 57 milions d’ampolles en 50 països

En venda de cava assoleix el 12,3% de la quota mundial en volum

Raventós Codorniu ha tancat l’exercici juliol 2023- juny 2024 amb un nou rècord de vendes i facturació: un total de 232milions d’euros (un 4% més que l’any anterior). 39 milions han estat de benefici operatiu. El gegant del cava i del vi (amb marques com Viña Pomal, Raimat, Scala Dei, Parxet, Abadia de Poblet, Legaris i Codorníu, ) tanca un tercer any consecutiu amb els millors resultats dels últims 10 anys , registrant un creixement del 15% en EBITDA (benefici abans d’interessos, impostos i amortitzacions). Aquesta dada, la major de la seva història i situa el celler en un benefici net del 20%.

El CEO de Raventós Codorníu, Sergio Fuster, ha confirmat aquest matí en una trobada amb la premsa que la companyia es troba en camí d’aconseguir els 50 milions d’euros de benefici, objectiu estratègic marcat a l’inici del projecte. “És un resultat espectacular tenint en compte la volatilitat del moment que vivim. L’aposta pel valor, la sostenibilitat i el treball d’eficiència en totes les àrees centrals de la companyia fan que puguem tancar un any excel·lent i fer novament història, malgrat les dificultats del mercat o els efectes de la sequera”, ha dit Fuster.

57 milions d’ampolles

Raventós Codorníu comercialitza cada any més de 57 milions d’ampolles en més de 50 països, 55% de cava i 45% de vi. Des de l’any 2022, és el major elaborador de cava ecològic del món amb 11 milions d’ampolles actualment i el 100% de la marca Codorníu convertida a ecològica des del passat 2023.

Durant l’any fiscal 23-24, totes les unitats de negoci del grup han crescut en beneficis. Per regions, el mercat de l’Estat espanyol creix un 2,7% en vendes i un 4,6% en EBIT i evoluciona en positiu tant en el canal Horeca com en botigues i supermercats. L’àrea internacional creix un 6% (en moneda constant) i el seu EBIT augmenta un 31%.

El grup tanca així un any històric en el qual creix en vendes per tercer exercici consecutiu, un 18% més que en prepandèmia (2018-2019), i pràcticament duplica beneficis respecte a 2020. La companyia continua guanyant quota de mercat tant a Espanya com en el mercat internacional. El mercat nacional representa el 63% del seu negoci i l’internacional el 37% restant, i les vendes es reparteixen entre cava 55% i vins tranquils 45%.

A nivell global, Raventós Codorníu ja assoleix el 12,3% de la quota mundial de cava (volum), creixent un 4% en vendes respecte a l’any anterior. En exportació, l’empresa ja creix un 42% versus 2018. Destaca especialment l’increment de vendes respecte l’any anterior en països com UK +2%, Mèxic +244%, el Japó +7%, Suïssa +40%, Finlàndia +14% o el Brasil +74%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.