Societat

gastronomia

Moments celebra quinze anys a l’Hotel Mandarin de Barcelona

El restaurant de dues estrelles Michelin té el xef Raül Balam al capdavant i la seva mare, Carme Ruscalleda, d’assessora

Fins a finals de febrer es podrà degustar un menú commemoratiu amb les propostes més icòniques de tots els anys

La considerada millor xef del món, Carme Ruscalleda, i el seu fill Raül Balam, que és qui porta les regnes del Moments, celebren que aquest restaurant ubicat a l’Hotel Mandarin Oriental, de cinc estrelles gran luxe del Passeig de Gràcia de Barcelona, compleix quinze anys. Per celebrar l’efemèride han dissenyat una experiència culinària excepcional, que es podrà degustar fins a finals del mes de febrer.

Es tracta d’un menú amb els plats més icònics o que han agradat més dels que han fet al llarg d’aquests quinze anys, cosa que permetà provar plats emlemàtics que formen part del llegat emocional i gastronòmic dels dos xefs. Durant aquests quinze anys els menús del Moments s’han inspirat en la cultura i l’art, les meravelles del món, la felicitat, els ecosistemes de viatges, receptes exòtiques o llegendaris o, fins i tot, receptes al voltant de mites com Dalí i Gala (d’aquest menú, que va ser el que es va fer durant el 2023, ara faran el plat Les dîners de Gala). En el darrer any el menú estava inspirat en la Vuelta ciclista a Espanya, amb la qual cosa el tàndem Balam-Ruscalleda han pogut oferir plats inspirats en diversos llocs de la península. De Barcelona un dels plats d’aquest darrer menú eren les Bombes de la Barceloneta. Del menú que Moments va dedicar al setè art, el cinema, l’any 2017, ara i fins el febrer es tornarà a fer El Potro de los Pirineos (tomàquet, esberginia i albaca) inspirat en la película El Padriono, la mítica de la màfia protagonitzada per Marlon Brando.

Aquesta retrospectiva els plats que van fer somiar tants clients durant 15 anys i que ara es tornaran a fer e s maridaran amb diversos vins catalans , de diferents anyades i diferents cellers.

La xef Carme Ruscalleda ha volgut explicar que des que el client entra per la porta del restaurant fins que se’n va tot és important i de vital importància, des de la vaixella i els coberts, les tovalles, els tovallons, les copes i els vasos i, per damunt de tot, l’atenció per part del personal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia