Productors del Port estrenen el nou directori de productes del parc natural
El projecte ’Fet al Parc’ fa valer productes com el safrà d’Horta, la cirera de Paüls, les carns o els olis i licors
Com ja va fer amb els artesans de l’àrea d’influència del parc natural dels Ports, l’organisme ha elaborat un directori ara amb els productors agroalimentaris de la zona. El catàleg s’estrena amb disset elaboradors i pagesos. El recuperat de poc safrà, la cabra blanca i el corder o l’oli d’Horta, la cirera de Paüls, els olis d’oliveres mil·lenàries de la Sénia, l’aiguardent i el vi de Prat de Comte o la mel de la Tinença de Benifassà són alguns dels productes que formen part del directori, que és obert, i que s’afegeix al dels artesans. La Carta Europea de Turisme contempla accions com el projecte ’Fet al parc’. “És només el principi, per donar visibilitat a aquests productors, des de parc”, ha dit el director dels Ports, Antoni Curcó.
El projecte ’Fet al parc’ vol donar visibilitat a la producció local agrària, agroalimentària i artesana. La iniciativa s’inclou en el pla d’acció de la Carta de Turisme Sostenible 2022-2026 i aquest dilluns s’ha presentat el segon directori, el dels productes que es fan als nou municipi del parc natural dels Ports.
Després d’una diagnosi prèvia i un seguit d’entrevistes amb els productors identificats, s’ha elaborat un primer catàleg amb les empreses interessades, una primera radiografia del teixit agroalimentari que hi ha al Port, sobretot format de petits empresaris que reben amb els braços oberts una iniciativa que els ubica, els promociona i els impulsa. Al web del parc natural, es pot trobar la referència de cada producte i cada productor, acompanyat d’un vídeo promocional on es fa valer la feina d’aquests emprenedors.
Els productes que s’elaboren als Ports són els “adaptats” al clima mediterrani. L’oli, el vi, la mel, les carns, les fruites, i també productes com el safrà, que segles enrere havien referenciat els mercats europeus des del massís. “La iniciativa és molt bonica perquè és el que volem els productors, que ens ajudin a sortir de les maneres clàssiques i donar rellevància i fer valer els productes que fem”, ha remarcat Isaac Estruel, de Kika Safrà d’Orta. “És una finestra més que ens donen dins el sector i que amb el temps donarà fruits”, ha afegit.