Societat

Salellas reafirma l'aposta del seu govern per enfortir l'ús de la bicicleta

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha remarcat l’aposta decidida del seu govern per la mobilitat sostenible i per enfortir l’ús de la bicicleta. Això no obstant, ha informat que la regulació del cicloturisme al barri vell s’està duent a terme per evitar conflictes entre els vianants i els ciclistes i ha recordat que les sancions s’imposen després de dos mesos de fulletons informatius, d’avisos i de millores a la senyalització. Ha indicat que, en aquesta zona, la prioritat és per als vianants. “A Girona apostem per la mobilitat sostenible i la bicicleta és un dels principals aliats d’aquest govern en aquesta tasca però tenim el deure d’actuar quan observem friccions amb els vianants i així ho hem fet. Seguiré pedalant per fer de Girona una ciutat més sostenible i on les bicicletes hi tinguin més presència i puguin circular de forma més segura”, ha sentenciat l’alcalde. Amb aquestes declaracions, Salellas ha respost a la carta que li ha fet arribar la plataforma Mou-te en Bici per queixar-se de la campanya que multa els ciclistes que passen per llocs prohibits al Barri Vell, perquè l’entitat considera que “criminalitza” tot el col•lectiu d’usuaris de la bicicleta i sol•licita que es retiri. La plataforma, a més, critica que quedin “sense multa ni advertiment” els conductors de cotxe incívics que “assetgen, toquen el clàxon i insulten” els ciclistes que circulen per la ciutat. En la carta també s’afirma que hi ha policies que s’amaguen esperant l’arribada d’un ciclista que circula per un lloc prohibit “per desconeixement o perquè fuig de la inseguretat dels carrers més transitats”. Mou-te en bici reconeix que el consistori ha escoltat les seves propostes sobre l’ús de la bici a la ciutat, com ara les relatives a l’arranjament de carrils bici o a la modificació dels temps semafòrics per fer-los més favorables a ciclistes i vianants, però que no han estat tingudes en compte. “Per postres, s’anuncia la continuació de la campanya punitiva com si els ciclistes fóssim el principal problema de la circulació a Girona”, denuncia la carta. L’entitat també denuncia que l’Ajuntament no ha proposat activitats d’educació vial com a “exempció econòmica” als ciclistes multats, com assegura que s’havia fet anteriorment, i proposa que la recaptació de les multes es destini a “petites millores” per a la circulació de bicicletes. Per últim, també sol•licita una “informació detallada” dels punts on s’han multat ciclistes, amb l’objectiu que s’hi facin millores de senyalització i de seguretat, i demana que es suspengui la “campanya contra les bicicletes” i es canviï per una campanya sobre els problemes que ocasionen “aquests artefactes [en referència als cotxes] que ocupen la via pública amb una proporció desmesurada i que la contaminem acústicament i ambientalment de cap a cap”. Per la seva banda, l’alcalde de Girona ha informat que han demostrat amb fets l’aposta per la bicicleta i, en aquest sentit, ha dit que s’ha assolit un rècord d’usuaris, 8 noves estacions, 115 noves bicicletes i les facilitats per a la interconnexió bici-tren; que han pacificat entorns escolars i que estan duent a terme proves de tancament a la plaça Catalunya; que estan millorant la infraestructura ciclista de connexió de Girona amb la seva àrea urbana i que estan desincentivant l’ús del cotxe amb sancions i controls de diferents tipus. 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.