Societat

Abertis proposa cobrar peatges més alts en les autopistes més congestionades

El conseller delegat d'Abertis, Salvador Alemany, ha defensat els peatges dissuasius en la seva compareixença a la comissió de política territorial del Parlament. Per Alemany, a Catalunya s'hauria de començar a aplicar "el que passa en moltes autopistes del món, que és el peatge selectiu. Com més demanda, més car el peatge, com més congestió, més car", ha explicat als diputats.

Pel directiu, la decisió d'aixecar les barreres en cas d'embús en les grans operacions sortida "no ha de ser el discurs", ja que creu que es pot generar un "efecte crida" que atregui conductors que volen estalviar-se el pagament del peatge. Creu que cal fer pedagogia i "vigilar el discurs", per evitar el que, segons ell, va passar el 4 d'agost del 2007, quan els mitjans de comunicació van centrar la notícia "en l'aixecament de barreres" en lloc de "contribuir al canvi de comportament dels usuaris".

Per Alemany, ha quedat clar que fins ara han fracassat tots els intents de convèncer els usuaris que no surtin o tornin tots en la mateixa franja horària, de manera que creu que s'han de començar a regular els peatges per canviar els hàbits.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.