societat
Mor als 100 anys Ana María Lajusticia, fundadora de la marca que porta el seu nom
Va revolucionar les dietes alimentàries amb la introducció del magnesi i el col·lagen
La química Ana María Lajusticia Bergasa, fundadora de la marca que porta el seu nom, un negoci de distribució de productes diatètics al voltant del magnesi, ha mort avui a Barcelona, a l’edat de 100 anys, segons ha informat la mateixa empresa, la qual ha destacat que es tractava d’una dona inquieta i valenta, que va decidir-se per compartir tot el que havia après en la seva pròpia vivència personal.
Nascuda a Bilbao el 1924, va llicenciar-se en Ciències Químiques per la Universitat Complutense de Madrid i posteriorment va ser nomenada cap dels laboratoris Minersa de Biscaia. L’any 1948 va traslladar-se a Girona per supervisar l’extracció del mineral de la fluorita a les Mines d’Osor, i és aquí on va conèixer el seu futur marit.
A l’edat de 31 anys, va ser diagnosticada d’una artrosi severa i als 41 d’una diabetis de tipus II. Va haver de dur una faixa durant molts anys a causa del mal que li feien les articulacions. És a partir d’aquest moment que va començar a preocupar-se per l’alimentació: “Quan vaig començar a interessar-me seriosament per la dieta, vaig descobrir un llibret d’uns jesuïtes francesos en què deien que el magnesi era molt important. En vaig prendre, vaig reduir els hidrats de carboni i vaig introduir més proteïnes als àpats, i al cap de tres anys ja em treia la faixa!”, ens explicava l’any 2014 en una entrevista en aquest mateix mitjà.
Gràcies a la seva formació química, es va bolcar encara més a fons en l’estudi del magnesi per a funcions clau de l’organisme i va acabar fundant el 1980 la marca Ana María Lajusticia, la qual que destaca pels seus complements de col·lagen i de magnesi, i la imatge principal era la seva pròpia cara. En l’actualitat és l’empresa familiar Distribucions Feliu qui promou i distribueix els productes, i és la seva neta, Lara Feliu, l’actual ambaixadora de la marca.
Va publicar una dotzena de llibres divulgatius sobre alimentació entre els quals destaca El Magnesio, clave para la salud (1979), el qual es va convertir en un supervendes que, en el mateix any, ja es van fer set edicions i va ser traduït en diversos idiomes.