societat
Nou canal de comunicació amb la policia municipal als centres cívics de Girona
La Policia Municipal de Girona ha obert aquesta setmana un nou canal d’atenció ciutadana als centres cívics, segons ha informat avui l’ajuntament de la capital gironina. Es tracta d’un sistema de talonari escrit, a través del qual els veïns podran sol·licitar al cos policial que s’hi posi en contacte telefònicament. Hi hauran de posar les seves dades de contacte i el tipus de problema, i el compromís és que els agents s’hi posaran en contacte en un termini aproximat de 7 dies.
L’objectiu d’aquest nou canal, explica el consistori, és recollir incidències com molèsties veïnals, actes incívics, excés de velocitat dels vehicles, vehicles mal aparcats o inseguretat, entre altres. D’aquesta manera, es pretén “oferir un servei personalitzat i de qualitat, i alhora apropar la policia a la ciutadania”.
Fins ara la policia municipal feia atenció ciutadana una hora a la setmana a determinats centres cívics, però l’ajuntament reconeix que hi anava poca gent. “Amb el nou servei que s’ha posat en marxa es pretén oferir un ventall més gran d’hores per atendre les peticions. A més, amb aquest sistema del talonari escrit es pretén arribar als veïns i veïnes més grans, als quals els és més complicat usar la bústia d’avisos de l’Ajuntament de Girona. Per tant, aquest és un sistema que vol trencar amb la fractura digital d’una part de la societat”, es remarca des del consistori.
“Mesura innovadora”
La tinenta d’alcaldia i regidora de Servei a les Persones, Núria Riquelme, destaca que “els centres cívics són un element fonamental de la xarxa comunitària” de la ciutat i que “implicar-los en la seguretat dels barris és una mesura innovadora que facilita l’accés dels veïns i veïnes als serveis de la policia municipal”. Per la seva banda, la regidora de Convivència i Seguretat i d’Hisenda, Sílvia Aliu, subratlla que la iniciativa “millora la convivència i seguretat als barris” i l’emmarca en el reforç al model de policia de proximitat. “I ho fem pensant en tots els col·lectius, també en aquells que potser els hi és més difícil accedir a la tecnologia o fer-la servir. A partir d’ara avisar al centre cívic d’una incidència convivencial o de seguretat no urgent serà més accessible per les gironines i gironins”, conclou.