CaixaBank i la Generalitat garanteixen amb oficines mòbils la inclusió financera en 458 localitats
Aquest desembre culmina la incorporació de les poblacions en risc d’exclusió financera a les rutes que van arrencar al setembre
Nou oficines mòbils recorren més de 18.000 quilòmetres al mes per atendre una població de 290.000 habitants, siguin o no clients de CaixaBank
Els ofimòbils de l’entitat financera ofereixen servei a 120 localitats de les comarques de Barcelona, 119 de Lleida, 118 de Girona i 101 de Tarragona
CaixaBank i la Generalitat de Catalunya garanteixen la inclusió financera en un total de 458 localitats de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona gràcies a les oficines mòbils de l’entitat que presten servei en poblacions sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l’accés als serveis financers en les quals resideixen prop de 290.000 persones.
Aquest mes de desembre, CaixaBank ha incorporat la província de Lleida a les rutes de les oficines mòbils i, a més, ha ampliat el nombre de poblacions de Girona, on va començar a donar servei a mitjans de setembre, i de Tarragona i Barcelona, on els ofimòbils atenen el públic des de mitjans del mes de novembre.
D’aquesta manera, nou oficines mòbils de CaixaBank recorren més de 18.000 quilòmetres al mes per garantir l’accés a serveis financers en un total de 120 localitats de Barcelona, 119 de Lleida, 118 de Girona i 101 poblacions de Tarragona.
El servei d’ofimòbil permet als usuaris, siguin o no clients de l’entitat, realitzar les operacions bancàries més habituals, entre les quals destaquen retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts i impostos en municipis sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l’accés als serveis financers. Un 70% dels usuaris té més de 65 anys, cosa que posa de manifest el compromís de CaixaBank amb el col·lectiu sènior.
Set comunitats autònomes
Amb la incorporació de les quatre demarcacions catalanes a les rutes, a tot l’Estat un total de 27 oficines mòbils de CaixaBank garanteixen la inclusió financera en 1.294 localitats de 17 províncies de set comunitats: Àvila, Burgos, Lleó, Palència i Segòvia, a Castella i Lleó; Ciudad Real, Guadalajara i Toledo, a Castella-la Manxa; Castelló i València, a la Comunitat Valenciana; Granada, a Andalusia; La Rioja; i la Comunitat de Madrid, així com Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Així mateix, l’entitat té unes altres sis ofimòbils en reserva per a atendre esdeveniments empresarials, culturals, esportius i contingències excepcionals com la DANA que va assolar València i on l’entitat ha prestat servei des dels primers dies en sis localitats en les quals les oficines físiques estaven tancades.
CaixaBank és, a més, l’única entitat financera amb model d’oficina bancària en 458 poblacions d’Espanya, disposa de prop de 4.000 oficines a tot el país i té presència a més de 2.230 municipis a totes les províncies espanyoles.
Clau en l’estratègia de CaixaBank
Les oficines mòbils són clau en l’estratègia de CaixaBank per evitar l’exclusió financera de les zones rurals, a més de preservar la relació directa amb el client que resideix en aquest tipus d’entorns i mantenir l’aposta de CaixaBank per l’economia d’aquests territoris. Aquest servei de CaixaBank contribueix a la reducció de les desigualtats, un dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, amb els quals l’entitat es troba fortament compromesa.
CaixaBank aposta per no abandonar aquells municipis en els quals és l’única entitat. És la manera d’entendre la inclusió financera per part de l’entitat com una banca propera i accessible, mantenint inalterable el seu compromís d’estar a prop dels clients.