gastronomia
Els turistes puntuen amb un 9,51 les activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona
Les principals eines que fan servir per infomar-se son Google i Google Maps
La gastronomia s’ha convertit els darrers anys en una de les més preuades atraccions turístiques del nostre país. Ara, i segons l’estudi Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals, encarregat per la Diputació de Barcelon a, s’ha sabut que els turistes que fan activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona qualifiquen la seva experiència amb un 9,51 sobre 10, segons l’Índex de Reputació Online (iRON) de prop de 150 activitats diferents, amb valoracions publicades a internet en els darrers 5 anys.
L’estudi diu que segons el cercador de Google, les agències de turisme especialitzades i Google Maps són els canals digitals prioritaris en el procés d’informació i decisió del potencial client d’activitats turístiques. L’estudi mostra que aquests turistes prenen decisions sobre les activitats gastronòmiques que faran, ja en la fase inicial del cicle del viatge, i en molts casos ho decideixen fins i tot abans d’escollir la destinació que visitaran.
A l’hora de prendre aquestes decisions, les opinions d’altres usuaris són palanca de confiança i decisió. Per mercat de procedència, els turistes que valoren més positivament les activitats gastronòmiques de les comarques de Barcelona són els d’Estats Units (9,65 sobre 10) i de Canadà (9,6), mentre que el mercat domèstic fa la valoració més moderada (9,19).
Atès que Catalunya serà la Regió Mundial de la Gastronomia l’any 2025, la Diputació de Barcelona vol promoure a les comarques de Barcelona el turisme enogastronòmic, un producte estratègic t que permet captar turisme de qualitat, de diferents mercats i al llarg de tot l’any, “la qual cosa el converteix en un eix estratègic en les activitats de promoció de la província”, diu aquest ens administratiu.
Cal recordar que les activitats turístiques en destinació són un element clau per a l’increment de les nits d’estada al territori i suposen una part substancial de la despesa que fa el visitant a la destinació. De fet, la majoria dels turistes gastronòmics que visiten la Destinació Barcelona gasten de mitjana 5 vegades més que la resta de visitants en menjar per persona i dia durant la seva estada.
L’estudi Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals es va presentar dimecres passat en el marc dels Matins del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, en el que hi participen més de 400 empreses, ens públics i destinacions turístiques de la província.