El govern indemnitza amb 9 milions d'euros les navilieres que havien de portar aigua a Barcelona
Sequera
La Generalitat ha indemnitzat amb gairebé 9 milions d'euros les navilieres que havia contractat per portar aigua del sud de França i el Camp de Tarragona a Barcelona a causa de la sequera quan la conselleria de Medi Ambient i Habitatge va optar per cancel·lar els contractes que havia rubricat després de les intenses pluges de primavera. Així ho reconeix el conseller del ram, l'ecosocialista Francesc Baltasar, en resposta a una pregunta parlamentària per escrit feta pel diputat de CiU Ramon Espadaler.
Concretament, la Generalitat ha destinat en indemnitzacions als contractes que havia subscrit Aigües de Barcelona (Agbar) amb diferents navilieres 8,9 milions d'euros. De tots ells, 6,24 milions corresponen als vaixells que portaven aigua a la Regió Metropolitana de Barcelona procedent del Camp de Tarragona i Marsella, i 2,72 milions al que transportava aigua procedent del port de Lavera, situat molt a prop de Marsella.
La sequera va costar 490 milions
La Generalitat ha fet públic que la sequera que va viure Catalunya a la primavera va costar a les arques públiques catalanes prop de 490 milions d'euros en obres i actuacions destinades a pal·liar l'escassetat hídrica i garantir el subministrament a tot el territori, sobretot a la Regió Metropolitana.
Així ho ha indicat el conseller Baltasar en l'última reunió de la Mesa Nacional de la Sequera, celebrada a primers de mes. Concretament, es van destinar 388,9 milions en mesures estructurals, com l'ampliació de la dessalinitzadora de Tordera (Maresme), la construcció de noves plantes potabilitzadores, la interconnexió de les xarxes dels rius Ter i Tordera o millores en les xarxes de sanejament d'aigües residuals urbanes, entre altres projectes.
64,8 milions més es van destinar a recuperar pous fora d'ús i construir noves captacions. Finalment, es van destinar 35,3 milions a actuacions d'emergència per garantir el subministrament d'estalvi, i en aquest paquet s'inclouen camions cisterna, campanyes de comunicació i també els 17,7 milions que va costar la contractació de vaixells que portaven aigua a la Regió Metropolitana de Barcelona procedent del sud de França i el Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT).