Societat

Totes les entrades de la ciutat tindran carril VAO el 2018 per reduir l'accés en vehicle privat

Transport

Barcelona tindrà carrils especials per als vehicles que circulin amb una alta ocupació de viatgers (VAO) a totes les entrades de la ciutat en el termini de deu anys. L'objectiu d'aquesta mesura, inclosa en el pla de mobilitat urbana de Barcelona per al 2018, és reduir un 6% les entrades i les sortides de la ciutat en transport privat.

Actualment ja hi ha en servei el carril VAO a l'accés per la Gran Via sud, està a punt de ser licitat el de la Meridiana, i estan en projecte el de l'autopista Terrassa-Manresa i la AP-7 sud a la Diagonal.

L'objectiu del pla de mobilitat, presentat ahir per la comissió de govern de l'Ajuntament, és incrementar l'ús del transport públic. El regidor Francesc Narváez va explicar que la previsió és augmentar en un 30% els desplaçaments interns dins de la ciutat en transport públic i un 65% els d'entrada i sortida.

Per reduir la utilització del vehicle privat es potenciarà la creació d'aparcaments dissuasius a les entrades de la ciutat, en zones pròximes a grans punts de connexió viària, com ara estacions de Ferrocarrils, Rodalies i bus. També es faran nous carrils bus segregats que contribuiran a fer més atractiu i ràpid aquest transport a aquelles persones que habitualment es desplacen en cotxe privat.

L'Ajuntament vol afavorir fiscalment els vehicles que circulin plens. Per això demanarà al govern que s'estudiïn mesures per crear peatges perquè "en hores punta es puguin fer descomptes als vehicles amb una alta ocupació", va explicar Narváez. Aquesta mesura està en període de proves als túnels de Vallvidrera.

El pla de mobilitat també preveu estendre les àrees verdes d'aparcament per "treure el trànsit parasitari" que fa voltes a la recerca d'una plaça, va destacar el regidor. Aquesta mesura ha resultat exitosa per fer més fluida la circulació on s'ha instaurat. Narváez va recordar que entre els mesos de gener i febrer del 2008 es van crear 17.000 places d'aparcament de zona verda a Barcelona que han reduït un 13% la circulació a la zona d'influència.

Un altre dels objectius del pla és potenciar els desplaçaments a peu i en bicicleta tant interns com de connexió, amb la finalitat que aquesta modalitat de transport gens contaminant representi un 35% del total de desplaçaments en deu anys. Narváez va dir que es fomentarà la connexió de les estacions de Bicing i les de metro, Ferrocarrils i Rodalies, i que es crearan més aparcaments per a bicicletes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.