Societat

societat

Un Nadal bo per al comerç i uns Reis amb poques rebaixes

El gener sol ser costerut i, per aquest motiu, tradicionalment les botigues i els comerços solen fer la campanya de rebaixes. Tanmateix, amb el pas dels anys, ja no comencen l’endemà mateix de la nit de Reis, coincidint amb el tancament de la campanya nadalenca, sinó que molts establiments fan descomptes d’acord amb les seves normes i el temps que creuen que és millor per al negoci.

Només cal fer una volta per Salt i Girona aquests dies, en què els Reis –els terrenals, els de veritat– estan encara atrafegats comprant a última hora, per veure que no tothom està de rebaixes. Alguns sí, però ja de fa dies, com una botiga de teixits de la llar (franquiciada) que, segons ens informen, ja fa més d’una setmana que fa descomptes i els va molt bé, que “no paren”, vol dir. També en fan en una botiga de roba d’una altra franquícia que no pertany al gran grup Inditex. Segons la dependenta, ells sí que es poden permetre començar rebaixes a partir del 7 de gener, com ho tenen establert.

Al seu voltant, el petit comerç no en fa, o, si més no, no ho anuncia als aparadors. Amb tot, alguns comerciants ens diuen que apliquen descomptes als clients. Ells estan concentrats en la campanya de Nadal, de fet encara som en el pic de vendes, i no volen sentir a parlar de “rebaixes”. Pel que es percep, en general, és clar, la cosa va bé, “molt millor que l’any passat”.

La presidenta de l’Associació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial, Mercè Ramírez de Cartagena, ho confirma: “Tot i no disposar encara de dades concretes, la percepció general del sector del comerç de proximitat és molt positiva. Els dies més intensos s’han concentrat en la segona quinzena, i avui i demà encara són jornades clau d’una campanya que es considera la més important de l’any. Per aquest motiu, el comerç de proximitat no ha iniciat oficialment la campanya de rebaixes, tot i que alguns establiments han optat per oferir promocions especials de manera privada, com a estratègia habitual de fidelització de la clientela.”

Més gent a l’Espai

L’Espai Gironès aquests dies també bull d’activitat i afluència de visitants i compradors. La campanya està anant “entre bé i molt bé”, segons comenta el seu gerent, Pau Jordà. Té dades que ho corroboren, com ara que la campanya de Nadal d’aquest any s’ha traduït en un 8% més de visitants i vendes. De fet, tot l’any ha resultat positiu, tal com ha avançat, amb un total d’un 10% més de públic. També declara que estan molt contents amb la catorzena campanya solidària, destinada a millorar l’atenció dels nens i nenes ingressats als hospitals Josep Trueta de Girona i Santa Caterina de Salt.

Pel que fa als establiments que sí que s’han avançat a les dates recomanades per fer rebaixes, indica que alguns van començar el dia 2 de gener; d’altres, ahir, i d’altres s’hi aniran adherint aquest cap de setmana, tot i que el gros de comerços començaran el dia 7, que és quan oficialment arrencarà la campanya. Una campanya que, com també avança Jordà, es preveu que vindrà “forta”, en el sentit que els descomptes ho seran, concreta. “Hi ha establiments que ja apliquen el 50% de rebaixes i això es tradueix en bones vendes i clients satisfets.” Pel que fa a l’estoc, serà l’habitual, perquè ha estat un any que ha fet fred.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia