comerç
Cinc milions de visitants a La Roca Village
S’ha consolidat com una destinació de turisme de compres, destaca el conseller Sàmper
Els principals clients internacionals son xinesos i del Pròxim Orient
La Roca Village, un centre comercial especialitzat en el luxe, va rebre l’any passat cinc milions de visitants, sobretot internacionals, i s’ha consolidat com una destinació de turisme de compres de gamma alta. Pel que fa a la procedència dels visitants dels mercats internacionals els més destacats van ser la Xina, el Pròxim Orient, els Estats Units i Corea del Sud, amb un creixement destacat del mercat nord-americà.
Precisament i per la gran afluència de visitants procedents del Pròxim Orient aquest centre comercial, que està estructurat com si fos un petit poble, té un epai que consta de dues sales per a que els fidels musulmans hi puguin anar a resar.Hi ha un espai per a homes i un altre per a dones, amb una font on rentar-se els peus i sengles catifes perquè pugin fer les seves pregàries.
El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, que la setmana passada va visitar el recinte acompanyat de la directora general de Comerç, Marta Angerri, i de l’alcaldessa de la Roca, Marta Pujol, va afirmar que “La Roca Village és un model de turisme de compres perfectament organitzat, que atrau visitants internacionals amb una proposta de valor diferenciada i reforça el posicionament de Catalunya com a referent global”.
La seva ubicació privilegiada, una vinculació amb el territori, i molt especialment amb les institucions, entitats i els gremis de comerciants, i una col·laboració estreta amb els operadors turístics internacionals i altres representants de la industria turística ha fet que aquest centre comercial s’hagi posicionat com una destinació destacada en el turisme de compres de gamma alta, una tendència que, fins fa poc, es vinculava exclusivament a ciutats com Nova York o París, però que ara també inclou Barcelona com un referent global. El centre comercial compta amb més de 150 boutiques, genera 2.000 llocs de treball.
La Roca Village i l’Agència Catalana de Turisme (ACT) treballen de forma conjunta per potenciar Catalunya com una destinació de turisme prèmium vinculada a la moda, la cultura i la gastronomia. Per això en aquest centre comercial també hi ha una una oficina de turisme oficial de la xarxa d’oficines de turisme de la Generalitat de Catalunya on es proporciona informació al visitant sobre l’oferta, serveis i activitats de turisme al territori.