Societat

societat

Les asseguradores gironines calculen que un 8% del parc de cotxes no té pòlissa i demanen un sistema com el de la ITV

El Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona (CMAG) calcula que a la vora d’un 8% dels vehicles que circulen per la demarcació ho fan sense l’assegurança obligatòria i demana que es posi en marxa un sistema com el que funciona a França i que consisteix amb una etiqueta com la de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) al vidre del davant del vehicle, amb la informació de la companyia asseguradora i el venciment de la pòlissa, segons informa l’agència ACN.

D’aquesta manera, remarquen, es podria controlar molt millor qui té assegurança i qui no. D’una banda, seria molt més visible pels Mossos d’Esquadra i “es guanyaria agilitat” a l’hora de controlar qui va sense assegurança. De l’altra, una de les claus és que que hi hauria “molts més ulls vigilant”. La presidenta del CMAG, Mercè Herrera, explica que els vigilants d’aparcaments, els agents cívics o d’altres treballadors municipals podrien fer també aquesta feina amb els cotxes que estan aparcats. Això suposaria un major control i es rebaixaria el nombre de cotxes que circulen sense assegurança. A més, també permetria detectar aquells cotxes que estan abandonats i que no porten la pòlissa al dia. “No es pot deixar el cotxe estacionat sense assegurança al carrer. Hi ha molta gent que no ho sap i suposa una infracció de 800 euros”, ressalta Herrera. A tall d’exemple, el col·legi explica que si es deixa un vehicle abandonat al carrer sense assegurança i li falla el fre de mà pot provocar danys importants. Herrera alerta que la “gran majoria” dels cotxes abandonats no porten assegurança.

Patinets

Cotxes a banda, pel Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona un altre dels “grans problemes” és el fet que no hi hagi legislació en relació a l’assegurança de patinet. “Evidentment han deixat passar una ocasió per regular-ho d’una manera protectora per a tothom. Hauria de ser obligatòria”, assenyala Herrera. En aquest sentit, assegura que “no s’és prou conscient” del perill que suposa no està assegurat quan se circula amb un aparell que, en alguns casos, pot arribar a més de 30 quilòmetres hora. “El que és evident és que la llei pot dir que no estàs obligat a tenir assegurança, però sí que estàs obligat a indemnitzar a qui facis mal. Si no tens assegurança això va en contra del teu patrimoni”, explica. Un missatge que Herrera dirigeix especialment als pares o als tutors de menors d’edat que tenen patinet. “Que no oblidin que són els responsables”, concreta.

En relació a la circulació d’aquests vehicles, la presidenta dels mediadors gironins entén que siguin els ajuntaments qui reguli, ja que els patinets no poden circular per vies interurbanes, però considera que “pot generar confusió” als usuaris. “En alguns llocs està regulat que no es pugui circular per la vorera, en altres no per exemple”, assenyala.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia