consum
Aposta als mercats pel producte ecològic i de quilometre zero
La campanya Comerç Verd arrenca dilluns i preveu sortejos d’estades en destins rurals
Els mercats de Barcelona engeguen dilluns una nova campanya de promoció basada en posar relleu al foment del producte ecològic i de proximitat, amb la idea de potenciar el consum responsable. La campanya correspon a la iniciativa de Comerç Verd, que ja es du a terme des del 2021 dins l’eix de sostenibilitat del Pla Estratègic Mercats de Barcelona 2015-2025.
Els comerços que participen de la iniciativa són 481 parades distribuïdes en 90 fruiteries, 109 peixateries, 250 carnisseries, 24 establiments de llegums i 8 herbolaris. En aquests llocs s’ofereixen productes ecològics i de proximitat de forma visible i diferenciada -amb el segell de Comerç Verd.
Per la regidora responsable d’aquesta àrea, Raquel Gil, aquesta campanya “permet un salt qualitatiu en el volum d’aliments locals, ecològics, de petits productors, de pagès o de llotja que es consumeixen a la ciutat”.
La campanya que s’engega dilluns inclourà el sorteig d’estades en allotjaments rurals per a fins a quatre persones i visites guiades a explotacions locals amb tastos de productes de qualitat. Per participar-hi caldrà omplir unes butlletes i adjuntar-hi deu segells de compra que corresponen, cada un, a 10 euros gastats en establiments adherits a la campanya.