Societat

societat

Figueres se suma a les concentracions per un servei ferroviari digne

La plataforma Defensem el Tren de l’Empordà convoca una concentració davant l’estació de Figueres pel dissabte 22 de març, a les 12 del migdia

Iae­den-Sal­vem l’Empordà, enti­tat que forma part de la pla­ta­forma Defen­sem el Tren de l’Empordà, amb l’Asso­ci­ació per a la Pro­moció del Trans­port Públic (PTP) i amb col.​lectius de veïnes i veïns dels pobles de la línia, ha con­vo­cat per dis­sabte, 22 de març, a les 12 del mig­dia, una con­cen­tració davant l’estació de Figue­res amb el lema Defen­sem el Tren. La del capi­tal de l’Empordà se suma doncs a les con­cen­tra­ci­ons simultànies con­vo­ca­des a Lleida, Molins de Rei, Tar­ra­gona, Tor­tosa, Segur de Cala­fell, Valls, Car­de­deu i La Gar­riga.

Al comu­ni­cat, la pla­ta­forma Defen­sem el tren de l’Empordà exposa que “Els retards i les supres­si­ons de trens són el pa de cada dia, tant en els ser­veis de roda­lies, com en els regi­o­nals. La línia de Port­bou no és pas una excepció. El nos­tre tren pateix les con­seqüències de molts anys de no inver­tir, però també d’una visió del ser­vei que ignora i menys­prea les per­so­nes, els usu­a­ris i les usuàries.”

Hi apor­ten dades: “Ho diuen les dades ofi­ci­als. Entre el 1990 i el 2018, els governs cen­trals, tant del PP com del PSOE, van inver­tir 60.000 mili­ons d’euros en l’alta velo­ci­tat i només 3.600 mili­ons en els ser­veis de roda­lies. 1.700 mili­ons a Cer­canías Madrid, 600 mili­ons a Roda­lies de Bar­ce­lona i 1.300 mili­ons a la resta de l’estat. En els ser­veis de regi­o­nals, com els de la nos­tra línia, la inversió també va ser ridícula. I no és pas pre­ci­sa­ment per falta de viat­gers. La línia de Bar­ce­lona a Port­bou, és la pri­mera línia de l’estat en nom­bre de pas­sat­gers pel que fa als ser­veis de Mit­jana Distància”.

La pla­ta­forma creu que no es millo­ren les coses per culpa del govern espa­nyol i indica quin son els punts prin­ci­pals d’aquest greuge, entre altres: “Perquè en 7 anys no rever­tei­xes 30 anys de desin­versió”; “Perquè una cosa és pres­su­pos­tar unes obres i una altra molt dife­rent és que s’exe­cu­tin. Aquest és un pro­blema que afecta tot l’estat, menys a Madrid”; “Perquè ADIF massa sovint pla­ni­fica les obres tenint ben poc en compte com afec­tarà el ser­vei”; i “perquè hi ha una gestió defi­ci­ent que fa que molts trens ja sur­tin tard de la seva estació d’ori­gen. Com sabeu, això passa molt sovint amb els trens que sur­ten de Port­bou”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.