Societat

societat

Els jutjats catalans de violència masclista assumiran un 20% més de casos amb tots els delictes sexuals

Catalunya és la comunitat amb un percentatge més alt d’increment de la càrrega de treball

El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) calcula que Catalunya serà la comunitat autònoma on els futurs jutjats de violència sexual hauran d’assumir un major increment de casos respecte als actuals jutjats de violència sobre la dona (al voltant del 20%) molt per sobre de la mitjana espanyola, (13%). Segons recull l’ACN, tot i que no hi ha dades de tots els partits judicials, es calcula que els anys 2023 i 2024 els jutjats catalans van tenir uns 9.700 casos de violència sexual, i els jutjats de violència sobre la dona van assumir prop de 48.000 assumptes.

En canvi, els jutjats d’instrucció van ingressar uns 471.000 assumptes. Si se’ls resten els prop de 10.000 casos de violència sexual, veuran reduïda la seva feina un 2% aproximadament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]