Societat
Lampliació dels Ferrocarrils a Terrassa fa revisar 3.000 pisos
Infraestructures
Revisió a fons, a Terrassa. Abans que dues tuneladores comencin a perforar el subsòl, les vivendes afectades per les obres de la prolongació de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) són revisades minuciosament per tècnics especialitzats.
De moment, han visitat 1.900 habitatges dels 3.200 afectats, un 60 per cent del total, i no hi han trobat dèficits estructurals greus. Aquest és el primer pas per dotar Terrassa de tres noves estacions dels FGC i d’un enllaç amb la línia C-4 de Renfe.
Els inspectors van començar la campanya de revisions des dels dos extrems del traçat de l’obra. Les inspeccions avancen paral·lelament des de la rambla d’Ègara, a l’ala sud del futur túnel, i des de Can Roca, situat al nord.
Segons SGS Tecnos, empresa encarregada de les inspeccions, estan avançant segons el ritme previst i calculen acabar el juny del 2008. Els tècnics de l’empresa han vaticinat que poden sorgir certes dificultats en algunes cases abandonades del centre històric, encara pendents que s’hi facin més revisions.
El centre, al detall
Els blocs de cases del centre necessitaran una revisió estructural més detallada per poder-ne fer un diagnòstic total. No obstant, es preveu que “cap d’aquestes cases necessitarà una actuació especial de consolidació davant l’arribada de les dues tuneladores”, segons els mateixos inspectors.
El responsable de les obres subterrànies de la Generalitat, Jordi Jubany, ha reafirmat que “de moment no han trobat res que sigui realment preocupant per poder excavar el túnel” i que “l’excavació s’iniciarà el setembre del 2008”.
Noves estacions
La ciutat guanyarà tres noves estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya: la UPC-Vallparadís, l’estació del Nord i la Can Roca. També s’hi construirà el dipòsit de trens al final de línia, que tindrà una capacitat de fins a 8 combois, i el recinte d’extracció de les tuneladores a la rambla d’Ègara.
Les obres d’aquest projecte obligaran a tallar completament el trànsit rodat de la rambla a partir del proper mes de gener, durant un període d’onze mesos. Aquesta mesura ja ha provocat una reacció de preocupació entre els comerços i d’altres entitats afectades, per les pèrdues que els suposarà tenir a sobre les obres.
En aquest sentit, l’Ajuntament de Terrassa està estudiant donar algun tipus d’ajudes directes o indirectes a les botigues i establiments situats a l’eix comercial de la ciutat. I també preveu elaborar un pla d’actuació per minimitzar l’impacte de les obres entre els comerciants.
De moment, han visitat 1.900 habitatges dels 3.200 afectats, un 60 per cent del total, i no hi han trobat dèficits estructurals greus. Aquest és el primer pas per dotar Terrassa de tres noves estacions dels FGC i d’un enllaç amb la línia C-4 de Renfe.
Els inspectors van començar la campanya de revisions des dels dos extrems del traçat de l’obra. Les inspeccions avancen paral·lelament des de la rambla d’Ègara, a l’ala sud del futur túnel, i des de Can Roca, situat al nord.
Segons SGS Tecnos, empresa encarregada de les inspeccions, estan avançant segons el ritme previst i calculen acabar el juny del 2008. Els tècnics de l’empresa han vaticinat que poden sorgir certes dificultats en algunes cases abandonades del centre històric, encara pendents que s’hi facin més revisions.
El centre, al detall
Els blocs de cases del centre necessitaran una revisió estructural més detallada per poder-ne fer un diagnòstic total. No obstant, es preveu que “cap d’aquestes cases necessitarà una actuació especial de consolidació davant l’arribada de les dues tuneladores”, segons els mateixos inspectors.
El responsable de les obres subterrànies de la Generalitat, Jordi Jubany, ha reafirmat que “de moment no han trobat res que sigui realment preocupant per poder excavar el túnel” i que “l’excavació s’iniciarà el setembre del 2008”.
Noves estacions
La ciutat guanyarà tres noves estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya: la UPC-Vallparadís, l’estació del Nord i la Can Roca. També s’hi construirà el dipòsit de trens al final de línia, que tindrà una capacitat de fins a 8 combois, i el recinte d’extracció de les tuneladores a la rambla d’Ègara.
Les obres d’aquest projecte obligaran a tallar completament el trànsit rodat de la rambla a partir del proper mes de gener, durant un període d’onze mesos. Aquesta mesura ja ha provocat una reacció de preocupació entre els comerços i d’altres entitats afectades, per les pèrdues que els suposarà tenir a sobre les obres.
En aquest sentit, l’Ajuntament de Terrassa està estudiant donar algun tipus d’ajudes directes o indirectes a les botigues i establiments situats a l’eix comercial de la ciutat. I també preveu elaborar un pla d’actuació per minimitzar l’impacte de les obres entre els comerciants.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.