SOCIETAT
Salut Mental Catalunya insta a ampliar la ràtio de professionals per garantir l’atenció en els entorns rurals
En la presentació de l’informe ‘Salut Mental i Entorn Rural’ s’han signat dos convenis de col·laboració per reforçar la xarxa de suport
La Diputació de Lleida ha acollit aquest divendres la presentació de l’informe Salut Mental i Entorn Rural, elaborat per la Federació Salut Mental Catalunya i amb la participació de més de 140 persones, i la signatura de dos convenis entre la Coordinadora Salut Mental Terres de Lleida i els proveïdors sanitaris Sant Joan de Déu Terres de Lleida (SJD) i Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), per reforçar la xarxa de suport a la demarcació.
El diputat de Salut i Esports, Òscar Martínez, ha donat la benvinguda a l’acte destacant la importància de garantir l’equitat territorial en l’atenció a la salut mental. “La nostra voluntat és seguir acompanyant-vos, millorant les aportacions i treballant en un format plurianual que doni estabilitat a les entitats”, ha afirmat.
L’informe analitza els principals reptes en salut mental a l’àmbit rural, com l’accés a l’habitatge, l’atenció sanitària i social, les oportunitats laborals i la lluita contra l’estigma. Elaborat amb la participació de més de 140 participants de les comarques de Lleida, Tarragona i la Catalunya Central, el document recull propostes per millorar l’atenció i la continuïtat assistencial com el suport a l’habitatge, l’accessibilitat als serveis socials i sanitaris… Entre les propostes sorgides, s’hi destaca la necessitat d’ampliar la ràtio de professionals dedicats a Salut Mental, i promoure iniciatives comunitàries que garanteixin l’equitat territorial i la continuïtat assistencial.
Els convenis signats tenen com a objectiu reforçar la xarxa de suport en salut mental i millorar la coordinació entre entitats i proveïdors sanitaris, i fomentar la salut mental en el territori i e suport de les associacions i entitats constituïdes amb el mateix objecte, adherides a la coordinadora. “Acords com aquests són essencials per garantir l’equitat territorial en l’accés als serveis i recursos”, ha afegit Martínez.