SOCIETAT
En marxa un nou servei per a dones i nens víctimes de violència masclista
El Servei d’Intervenció Especialitzada (SIE) forma part de la xarxa de serveis de la Generalitat i estarà ubicat a l’avinguda de la Pau, als antics estudis de Ràdio i Televisió de Blanes
Un nou servei gratuït s’ha posat en marxa a Blanes. Es tracta del Servei d’Intervenció Especialitzada (SIE) La Selva – Blanes, que ofereix atenció integral a dones i criatures que han patit violència masclista. Forma part de la xarxa de serveis de la Generalitat de Catalunya per a erradicar-la. Treballa des d’una perspectiva interdisciplinària, centrant-se en la recuperació, reparació i apoderament de les dones, segons destaca l’Ajuntament de Blanes en una nota de premsa.
Els SIE ofereixen atenció a les violències masclistes, en els diferents àmbits on es manifesta: violència en la parella o ex parella; en l’entorn familiar; en l’entorn laboral; en l’àmbit social o comunitari; en l’àmbit digital; en l’àmbit educatiu; i en l’àmbit institucional. També atén totes les tipologies de violències exercides contra les dones (joves, adultes, grans) i contra els seves filles i fills.
Aquest nou servei fa molt poc que ha entrat en funcionament, i de fet encara s’ha de fer la inauguració oficial de les seves oficines. El SIE la Selva – Blanes està ubicat a les antigues dependències on hi havia els estudis de Ràdio i TV Blanes, als baixos de l’Avinguda de la Pau, 4.
Selva i Alt Maresme
El SIE La Selva-Blanes dona servei a tota la comarca de La Selva i part de l’Alt Maresme: Tordera, Palafolls, Santa Susanna, Malgrat de Mar i Pineda de Mar. En cas que algú tingués interès en contactar-hi directament, ho pot fer al telèfon 872 04 17 06, o bé per correu electrònic, a bú[email protected].
Actualment a Catalunya hi ha 20 oficines del SIE, de les quals tres estan ubicades a comarques gironines. A banda de la de Blanes, també n’hi ha a Figueres i Salt. A nivell institucional, depèn del Departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat. Cal dir que, en aquest mateix àmbit, a Blanes també funciona des de fa molts anys el SIAD, Servei d’Informació i Atenció a les Dones, d’àmbit municipal.
La presentació del SIE La Selva-Blanes, aquest divendres, és l’epíleg del cicle d’’una quinzena d’activitats amb motiu del 8-M, Dia Internacional de les Dones.