Societat

La velocitat variable es fa efectiva

Trànsit

Els acces­sos a Bar­ce­lona per les car­re­te­res C-31 i la C-32 han estre­nat a les 6.45 hores d'aquest matí el nou model de velo­ci­tat vari­a­ble, de manera que els con­duc­tors hau­ran d'adap­tar la velo­ci­tat entre els 80 i els 40 per hora en funció de la con­ta­mi­nació, la con­gestió, els acci­dents i el clima.

L'entrada en vigor d'aquesta nova gestió del trànsit, pio­nera a l'Estat espa­nyol però amb una llarga experiència a Europa, està pre­ce­dida d'una gran polèmica política, ja que l'opo­sició ha anun­ciat que la dero­garà si arriba al poder, men­tre que des del mateix govern hi ha hagut con­se­llers i alcal­des del PSC que han dema­nat fle­xi­bi­li­tat a l'alça per aug­men­tar el límit durant les nits.

No obs­tant això, la mesura, que fins l'any 2010 s'anirà este­nent a la resta d'acces­sos a Bar­ce­lona, des de la pri­mera i segona corona metro­po­li­tana s'aplica final­ment sense fle­xi­bi­li­tat, ja que es man­tindrà a totes hores el límit màxim fixat, que en la pri­mera corona és de 80 per hora i en la segona, d'entre 100 i 120.

Durant els dos pri­mers mesos, con­si­de­rats de prova, no es mul­tarà els infrac­tors, sem­pre que no exce­dei­xin el límit actual, de 80 per hora.

Car­re­te­res afec­ta­des
Els pri­mers trams en els quals s'aplica aquesta nova mesura són els 19,4 quilòmetres de la C-31 (l'auto­via de Cas­tell­de­fels), entre Cas­tell­de­fels i la plaça Cerdà de Bar­ce­lona, i els 14,3 quilòmetres de la C-32 (l'auto­pista del Gar­raf), entre Cas­tell­de­fels i el nus del Llo­bre­gat, actu­al­ment a la zona 80.

En el tram de la C-32 entre el Canal Olímpic i els túnels del Gar­raf s'ha deci­dit fer una excepció i aug­men­tar l'actual límit de velo­ci­tat dels 80 als 100 quilòmetres per hora, tant de dia com de nit.

La velo­ci­tat vari­a­ble s'estendrà després de l'estiu a la AP-2 i la B-23 fins a la Dia­go­nal de Bar­ce­lona i el 2010 arri­barà als acces­sos nord de la capi­tal cata­lana. Així, aquest any estarà implan­tada en totes les entra­des i sor­ti­des de Bar­ce­lona amb l'objec­tiu de reduir les con­ges­ti­ons, millo­rar la segu­re­tat viària i rebai­xar la con­ta­mi­nació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.