Societat

LLENGUA

La UGT veu bé que el Pacte Nacional per la Llengua inclogui mesures en el món del treball

La UGT valora positivament que el Pacte Nacional per la Llengua inclogui mesures en el món del treball i ho ha atribuït a la feina del món sindical. Segons informa ACN, el secretari general de la UGT, Camil Ros, ha assegurat aquest dimarts que hi ha un “dèficit en la formació del coneixement de la llengua catalana dels treballadors que cal abordar i fer-ho en horari laboral. “Sembla que quan parlem de la llengua tot depengui de l’escola i del que veiem per la tele quan el lloc on passem més temps és al món del treball”, ha dit Ros, que ha assegurat que els treballadors no tenen “rebuig” a la llengua sinó que el que demanen és “més formació”. Ros ha afirmat que el compromís amb el català s’ha “d’actualitzar” i ha recordat que la immersió lingüística és un “invent de les esquerres catalanes, sindicals i polítiques, no és un invent del nacionalisme”.

Pel que fa al ‘no’ de grups com Junts i la CUP, ha assegurat que s’explica per “estratègies a curt termini” del món polític. Tot i això, ha remarcat que aquests partits “no estan en contra sinó que volen més, per tant, no ho rebutgen”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]