Societat
ICV retreu a Montilla que els hagi canviat per CiU per a la foto de la LEC
Dolors Camats treu al Parlament una imatge de 2006 que mostrava el tripatit amb els firmans del Pacte Nacional per l'Educació. "No és això, companys", adverteix als seus socis. La llei s'aprova amb els vots del PSC, CiU i ERC
La portaveu parlamentària d'ICV-EUiA, Dolors Camats, ha retret al president de la Generalitat, José Montilla, que hagi preferit fotografiar-se aquest dimecres amb el líder de CiU, Artur Mas, pel seu acord sobre la llei d'educació de Catalunya (LEC), abans que fer-ho amb el tripartit, com es va fer quan es va signar el Pacte Nacional d'Educació.
En el debat parlamentari previ a la votació amb què s'ha aprovat la norma, Camats ha al·ludit en to de retret a l'encaixada de mans a la qual s'han prestat avui Montilla i Mas al Palau de la Generalitat per escenificar la seva unitat al voltant a la LEC, a la qual s'oposa ICV-EUiA a causa de les esmenes pactades entre el PSC i CiU.
"La foto d'aquest matí té el preu de trencar la foto de l'any 2006, la del govern tripartit amb els 20 signants del Pacte Nacional per l'Educació. Han canviat una foto per una altra", ha denunciat Camats, que ha negat que aquesta llei sigui "de consens", malgrat que compta amb el suport de PSC, CiU i ERC.
El Pacte Nacional per l'Educació va ser aprovat pel tripartit el 2006 i va comptar amb el suport de 20 entitats de la comunitat educativa, entre elles sindicats, associacions municipalistes, federacions de pares, associacions d'estudiants i associacions de professionals de l'educació.
Per Camats, els partits que donen suport al text s'han equivocat en considerar la LEC com "una segona volta" del Pacte Nacional per l'Educació.
"No és això, companys", ha sentenciat Camats, copiant Lluís Llach i adreçant-se als seus socis de govern per indicar-los que, segons el seu punt de vista, cometen un error en aprovar una llei d'educació de Catalunya amb CiU sense el suport d'ICV-EUiA.
ICV-EUiA ha votat contra de "la columna vertebral" del text, els títols IV i XII, referents al servei d'educació de Catalunya i al finançament del sistema educatiu respectivament.
La llei s'ha aprovat, com estava previst, amb els vots del PSC, CiU i ERC. ICV ha votat contra els títols més importants. El PP ha votat contra la totalitat del text i el Grup Mixt n'ha rebutjat la majoria de capítols.
Una "llei de país", segons Maragall
Pel conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha insistit a presentar la LEC com una "llei de país", malgrat l'oposició d'un dels seus socis de govern i dels sindicats, que l'han escridassat a l'entrada del Parlament. "Aquesta llei neix amb una amplíssima manjoria parlamentària i social, que també serà una exigència de futur", ha anunciat.
En la seva intervenció, la diputada de CiU Irene Rigau ha recordat que "l'educació necessita posicions responsables i constructives", i que per aquesta raó "CiU ha volgut prioritzar els interessos de la societat per davant dels del partit".
Robles i la "formació de l'esperit nacionalista"
La intervenció més contundent ha estat la del diputat del Grup Mixt Antonio Robles. "Aquesta no és una llei d'educació, és una llei d'adotzenament per formar l'esperit nacionalista de les generacions que vénen".
En el debat parlamentari previ a la votació amb què s'ha aprovat la norma, Camats ha al·ludit en to de retret a l'encaixada de mans a la qual s'han prestat avui Montilla i Mas al Palau de la Generalitat per escenificar la seva unitat al voltant a la LEC, a la qual s'oposa ICV-EUiA a causa de les esmenes pactades entre el PSC i CiU.
"La foto d'aquest matí té el preu de trencar la foto de l'any 2006, la del govern tripartit amb els 20 signants del Pacte Nacional per l'Educació. Han canviat una foto per una altra", ha denunciat Camats, que ha negat que aquesta llei sigui "de consens", malgrat que compta amb el suport de PSC, CiU i ERC.
El Pacte Nacional per l'Educació va ser aprovat pel tripartit el 2006 i va comptar amb el suport de 20 entitats de la comunitat educativa, entre elles sindicats, associacions municipalistes, federacions de pares, associacions d'estudiants i associacions de professionals de l'educació.
Per Camats, els partits que donen suport al text s'han equivocat en considerar la LEC com "una segona volta" del Pacte Nacional per l'Educació.
"No és això, companys", ha sentenciat Camats, copiant Lluís Llach i adreçant-se als seus socis de govern per indicar-los que, segons el seu punt de vista, cometen un error en aprovar una llei d'educació de Catalunya amb CiU sense el suport d'ICV-EUiA.
ICV-EUiA ha votat contra de "la columna vertebral" del text, els títols IV i XII, referents al servei d'educació de Catalunya i al finançament del sistema educatiu respectivament.
La llei s'ha aprovat, com estava previst, amb els vots del PSC, CiU i ERC. ICV ha votat contra els títols més importants. El PP ha votat contra la totalitat del text i el Grup Mixt n'ha rebutjat la majoria de capítols.
Una "llei de país", segons Maragall
Pel conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha insistit a presentar la LEC com una "llei de país", malgrat l'oposició d'un dels seus socis de govern i dels sindicats, que l'han escridassat a l'entrada del Parlament. "Aquesta llei neix amb una amplíssima manjoria parlamentària i social, que també serà una exigència de futur", ha anunciat.
En la seva intervenció, la diputada de CiU Irene Rigau ha recordat que "l'educació necessita posicions responsables i constructives", i que per aquesta raó "CiU ha volgut prioritzar els interessos de la societat per davant dels del partit".
Robles i la "formació de l'esperit nacionalista"
La intervenció més contundent ha estat la del diputat del Grup Mixt Antonio Robles. "Aquesta no és una llei d'educació, és una llei d'adotzenament per formar l'esperit nacionalista de les generacions que vénen".
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.