Societat
Crítiques dels sindicats i les associacions de pares al nou calendari escolar
Fapel, FaPaC i Fapaes reclamen a la Generalitat que organitzi les activitats de la nova setmana festiva al febrer i CCOO aposta per obrir un debat que plantegi el rebuig a la proposta
El nou calendari escolar proposat per la conselleria d'Educació ha rebut aquest dimarts les crítiques de la Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Escoles Lliures (Fapel) per boca del seu president , Antoni Arasanz, que ha dit que el fet de fer lectiu el 7 de gener, dia després de Reis, suposa “acabar amb una tradició” i que donar als alumnes una setmana de vacances al febrer dificulta la conciliació amb l'horari laboral dels pares.
Activitats per la nova setmana no lectiva
Segons el departament d'Educació, en la nova setmana de vacances de febrer només obriran les escoles catalanes amb activitats programades, que seran subvencionades pel departament però han de ser promogudes per les associacions de pares i mares d'alumnes (AMPA) i els ajuntaments.
En aquest sentit, el president de la Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FaPaC), Walter García, ha mostrat “preocupació” i ha reclamat avui a la Generalitat que assumeixi la responsabilitat directa d'organitzar les activitats per als alumnes per tal de mantenir els col·legis oberts, ja que considera injust que les AMPA hagin de “donar la cara per organitzar les activitats i carregar-se d'obligacions legals, personals i econòmiques”.
El president de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Secundària (Fapaes), Pere Farriol, ha secundat aquesta demanda i ha afegit que l'organització de les activitats seria “molt difícil d'assumir” i generaria moltes “desigualtats” en funció de cada escola i institut.
Seguidors i detractors del nou calendari
Pel que fa la resta, tant la FaPaC com la Fapaes han donat suport a la reforma. Celebren que el dia 7 passi a ser lectiu i que se suprimeixi la jornada intensiva de les dues últimes setmanes de curs al juny perquè, creuen, és un “canvi positiu” i “racionalitza el calendari escolar”, seguint un model més europeu a l'hora de repartir els dies festius.
Oposició dels sindicats
Per la seva banda, els sindicats de UGT i CCOO han rebutjat la proposta i han acusat el departament d'Ernest Maragall de no haver tingut en compte ni els sindicats ni les opinions del consell Escolar de Catalunya en l'elaboració del nou calendari escolar. La secretària general de FETE-UGT, Roser Font, ha explicat que de moment no admetran la nova proposta perquè s'ha de negociar fins de la mesa sectorial del professorat.
UGT ha lamentat també que enguany els professors hagin de treballar una setmana al juliol per recuperar una setmana de vacances que no hauran fet durant el curs. “No estem d'acord ni en la forma ni el contingut”, ha afegit Font.
CCOO, per la seva banda, ha apostat perquè la comunitat educativa i el professorat obrin un debat sobre les implicacions en el nou calendari escolar i es plantegi un rebuig a la proposta. Està previst que els sindicats representats a la Mesa Sectorial d'Ensenyament es reuneixin per donar una resposta conjunta davant aquesta proposta de nou calendari escolar.
Activitats per la nova setmana no lectiva
Segons el departament d'Educació, en la nova setmana de vacances de febrer només obriran les escoles catalanes amb activitats programades, que seran subvencionades pel departament però han de ser promogudes per les associacions de pares i mares d'alumnes (AMPA) i els ajuntaments.
En aquest sentit, el president de la Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FaPaC), Walter García, ha mostrat “preocupació” i ha reclamat avui a la Generalitat que assumeixi la responsabilitat directa d'organitzar les activitats per als alumnes per tal de mantenir els col·legis oberts, ja que considera injust que les AMPA hagin de “donar la cara per organitzar les activitats i carregar-se d'obligacions legals, personals i econòmiques”.
El president de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Secundària (Fapaes), Pere Farriol, ha secundat aquesta demanda i ha afegit que l'organització de les activitats seria “molt difícil d'assumir” i generaria moltes “desigualtats” en funció de cada escola i institut.
Seguidors i detractors del nou calendari
Pel que fa la resta, tant la FaPaC com la Fapaes han donat suport a la reforma. Celebren que el dia 7 passi a ser lectiu i que se suprimeixi la jornada intensiva de les dues últimes setmanes de curs al juny perquè, creuen, és un “canvi positiu” i “racionalitza el calendari escolar”, seguint un model més europeu a l'hora de repartir els dies festius.
Oposició dels sindicats
Per la seva banda, els sindicats de UGT i CCOO han rebutjat la proposta i han acusat el departament d'Ernest Maragall de no haver tingut en compte ni els sindicats ni les opinions del consell Escolar de Catalunya en l'elaboració del nou calendari escolar. La secretària general de FETE-UGT, Roser Font, ha explicat que de moment no admetran la nova proposta perquè s'ha de negociar fins de la mesa sectorial del professorat.
UGT ha lamentat també que enguany els professors hagin de treballar una setmana al juliol per recuperar una setmana de vacances que no hauran fet durant el curs. “No estem d'acord ni en la forma ni el contingut”, ha afegit Font.
CCOO, per la seva banda, ha apostat perquè la comunitat educativa i el professorat obrin un debat sobre les implicacions en el nou calendari escolar i es plantegi un rebuig a la proposta. Està previst que els sindicats representats a la Mesa Sectorial d'Ensenyament es reuneixin per donar una resposta conjunta davant aquesta proposta de nou calendari escolar.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.