Societat
Manuel Bustos: "No pot ser que es faci xantatge polític amb el Quart Cinturó"
Entrevista a l'alcalde de Sabadell: "Tot té un límit i cal preguntar-se quins interessos tenen els partits que bloquegen aquesta inversió"
Arriba amb presses. Acaba de trobar-se amb la consellera Capdevila per parlar d'immigració. Assegura que és lleial al govern, però això no li impedeix parlar clar. Molt clar. No està d'acord amb el bloqueig que pateix el Quart Cinturó des que el 2003 el tripartit va arribar al govern de la Generalitat. I no li fa por dir-ho.
Iniciativa i Esquerra asseguren que hi ha un principi d'acord per al Pacte Nacional d'Infraestructures, que preveu el Quart Cinturó, però sense definir-lo. Com ho veu l'alcalde d'un dels municipis més afectats?
Des de Sabadell i altres municipis és evident que ens preocupa que no es defineixin ni es concretin infraestructures importants. Si Catalunya ha de ser econòmicament competitiva, cal garantir el dret a la mobilitat.
¿El Quart Cinturó és la pedra bàsica d'aquest dret per al Vallès?
Estem parlant d'una comunicació entre comarques metropolitanes que ha de tenir en compte alguns factors. Tenim dret a la mobilitat transversal i no només a cap a Barcelona. És un dret que no té la capacitat d'influenciar en el govern com d'altres.
¿Vol dir que els qui defensen impedir el Quart Cinturó són més escoltats?
Té més capacitat d'influenciar el govern un partit polític o una sensibilitat determinada que la resta. No conec cap entitat econòmica o empresarial que no el defensi. No conec cap ajuntament o partit majoritari que no el defensi. Si hi ha un clam que reivindica aquesta comunicació, el que no pot ser és que hi hagi, per part d'algú, un xantatge polític que impedeixi definir el Quart Cinturó. Cal preguntar-se quin interès tenen aquestes forces polítiques a impedir aquesta inversió. La preocupació per l'entorn la compartim.
És una via imprescindible, segons diuen els estudis de mobilitat.
Fins i tot els que hi estan en contra entenen que tard o d'hora s'haurà de fer. Tenim la xarxa viària col·lapsada. No hi haurà unanimitat, però no pot ser que, perquè no n'hi hagi, no es puguin fer les coses que majoritàriament es defensen. Tot té un límit. Estem en temps de descompte.
Com ho desbloquejaria?
S'ha de consensuar una proposta com més àmplia millor, però no podem estar eternament sense definir-nos. S'està generant una tensió innecessària al territori. És un debat estèril. Correm el perill que la via quedi desbordada quan la construïm.
¿Vostè coneix alguna proposta en ferm del govern?
Només coneixem voluntats polítiques i titulars de diari. Si volen titulars, que no comptin amb nosaltres. Necessitem fets, com diu l'eslògan del president.
Quina capacitat ha de tenir el Cinturó?
No discutiré sobre el nombre de carrils. Reconec l'esforç del govern en tots els àmbits, però no puc deixar de dir que no comparteixo la indefinició d'aquest teòric pacte. Hi ha un moment que dius: "Ja n'hi ha prou".
Però el dret a la mobilitat que vostè reclama no es garanteix amb un carril per sentit, ni probablement amb dos.
Demano al govern que assumeixi la responsabilitat de prendre les decisions que calen. És semblant al que passa amb el túnel d'Horta. Cal una comunicació ferroviària directa del Vallès a la Sagrera, però també cal un nou vial. Que sigui de peatge si es vol, però dir que no és un error. Si en lloc de Collserola hi hagués un riu entre Barcelona i el Vallès, quants ponts tindríem?
Iniciativa i Esquerra asseguren que hi ha un principi d'acord per al Pacte Nacional d'Infraestructures, que preveu el Quart Cinturó, però sense definir-lo. Com ho veu l'alcalde d'un dels municipis més afectats?
Des de Sabadell i altres municipis és evident que ens preocupa que no es defineixin ni es concretin infraestructures importants. Si Catalunya ha de ser econòmicament competitiva, cal garantir el dret a la mobilitat.
¿El Quart Cinturó és la pedra bàsica d'aquest dret per al Vallès?
Estem parlant d'una comunicació entre comarques metropolitanes que ha de tenir en compte alguns factors. Tenim dret a la mobilitat transversal i no només a cap a Barcelona. És un dret que no té la capacitat d'influenciar en el govern com d'altres.
¿Vol dir que els qui defensen impedir el Quart Cinturó són més escoltats?
Té més capacitat d'influenciar el govern un partit polític o una sensibilitat determinada que la resta. No conec cap entitat econòmica o empresarial que no el defensi. No conec cap ajuntament o partit majoritari que no el defensi. Si hi ha un clam que reivindica aquesta comunicació, el que no pot ser és que hi hagi, per part d'algú, un xantatge polític que impedeixi definir el Quart Cinturó. Cal preguntar-se quin interès tenen aquestes forces polítiques a impedir aquesta inversió. La preocupació per l'entorn la compartim.
És una via imprescindible, segons diuen els estudis de mobilitat.
Fins i tot els que hi estan en contra entenen que tard o d'hora s'haurà de fer. Tenim la xarxa viària col·lapsada. No hi haurà unanimitat, però no pot ser que, perquè no n'hi hagi, no es puguin fer les coses que majoritàriament es defensen. Tot té un límit. Estem en temps de descompte.
Com ho desbloquejaria?
S'ha de consensuar una proposta com més àmplia millor, però no podem estar eternament sense definir-nos. S'està generant una tensió innecessària al territori. És un debat estèril. Correm el perill que la via quedi desbordada quan la construïm.
¿Vostè coneix alguna proposta en ferm del govern?
Només coneixem voluntats polítiques i titulars de diari. Si volen titulars, que no comptin amb nosaltres. Necessitem fets, com diu l'eslògan del president.
Quina capacitat ha de tenir el Cinturó?
No discutiré sobre el nombre de carrils. Reconec l'esforç del govern en tots els àmbits, però no puc deixar de dir que no comparteixo la indefinició d'aquest teòric pacte. Hi ha un moment que dius: "Ja n'hi ha prou".
Però el dret a la mobilitat que vostè reclama no es garanteix amb un carril per sentit, ni probablement amb dos.
Demano al govern que assumeixi la responsabilitat de prendre les decisions que calen. És semblant al que passa amb el túnel d'Horta. Cal una comunicació ferroviària directa del Vallès a la Sagrera, però també cal un nou vial. Que sigui de peatge si es vol, però dir que no és un error. Si en lloc de Collserola hi hagués un riu entre Barcelona i el Vallès, quants ponts tindríem?
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.