Societat

La construcció de l'estació Sagrera-Meridiana interromp tres linies de Rodalies entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf

La línia 1 de metro i els autobusos llançadora amb destinació al Clot seran les principals alternatives per fer el trajecte entre les dues estacions durant els sis mesos que duraran les obres

El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que la línia 1 de metro i els autobusos llançadora amb destinació al Clot, són les principals alternatives per als 29.000 usuaris diaris que es veuran afectats des d'aquest diumenge per la interrupció durant gairebé 6 mesos del servei de trens entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, per la construcció de l'estació Sagrera-Meridiana.

La principal opció serà la connexió amb la línia 1 de metro, amb parada a Plaça Catalunya i Arc de Triomf, que cobreix les necessitats del 70% dels usuaris, segons Remacha. També ha afirmat que es reforçarà el servei als dies laborables amb 29 combois per hora durant tot el dia.

També entre les 6 i les 10 hores, l'estació de Sant Andreu Arenal oferirà un servei d'autobús amb sortida cada quatre minuts cap al Clot amb parada a La Sagrera.

Remacha ha demanat disculpes als usuaris per les "molèsties", però ha volgut recalcar la importància de les inversions en la xarxa ferroviària de Catalunya, que permeten desenvolupar projectes per augmentar la fiabilitat de les infraestructures i suposen la creació de noves estacions.

En aquest sentit, ha assegurat que el tall entre les estacions "és necessari" per la construcció de l'intercanviador de La Sagrera, que ha definit com "el futur del sistema global de transport". L'estació connectarà tres línies de Rodalies i quatre de metro, oferint servei a uns 130.000 viatgers al dia.

La restricció per les obres afecta les línies de Rodalies número 3 (Sant Andreu-Vic-Arenal), 4 nord (Sant Andreu Arenal-Manresa), 4 sud (Sant Vicenç de Calders-Badalona), i 7 (Sant Andreu Arenal-Martorell).

Per facilitar la mobilitat dels viatgers s'ha reformat l'interior de l'estació de Sant Andreu Arenal, on es fa la rotació de trens, modificant la configuració i la ubicació de control d'accessos, entre altres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.