Vuitanta autobusos sense cotxera aparquen cada dia al mig d'un polígon de Gavà
Transport
Les persones que circulen habitualment per l'autopista C-32 es deuen haver adonat de la presència d'un munt d'autobusos de color groc de l'empresa Mohn estacionats al carrer de la Tècnica, a tocar del centre comercial Barnasud de Gavà. Es tracta d'una solució provisional que ja fa vuit mesos que dura i que encara s'haurà d'aplicar cinc mesos més. És el temps necessari perquè Mohn pugui construir unes noves cotxeres.
Les actuals cotxeres, situades a Viladecans, han quedat petites per acollir els 160 autobusos que formen l'actual flota de l'empresa de transport interurbà del Baix Llobregat. Segons han indicat fonts de Mohn, les instal·lacions provisionals estaran situades al mateix carrer de la Tècnica, en uns terrenys de 10.500 m2 que l'Ajuntament de Gavà ha cedit de manera temporal. En aquest espai s'hi ha d'acabar de construir un equipament públic.
Mentre el consistori no es decideixi a fer-ho, i com a mínim durant quatre anys, 100 autobusos aparcaran en aquest indret, que disposarà de zona de repostatge i neteja de vehicles, un petit magatzem, lavabos i una cabina per al porter. Demà l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) adjudicarà les obres, que comportaran una inversió d'1,5 milions d'euros a càrrec de l'ens metropolità.
Més a llarg termini, l'EMT està acabant d'elaborar els projectes de dues noves cotxeres soterrades al Prat de Llobregat i Badalona. En concret, les del Prat se situaran en un extrem del barri de Sant Cosme, al llarg de la ronda del Sud, entre els carrers Cardener i Túria. Tindrà capacitat per a uns 300 autobusos de les empreses Mohn, Oliveras i Rosanbus, que són les que operen a la zona i enllacen els municipis del delta del Llobregat amb Barcelona.
Atès que el 50% dels terrenys s'han de destinar a parc urbà, els autobusos s'estacionaran en un edifici d'uns 120 metres de llargada i 55 d'amplada que comptarà amb diferents nivells subterranis. La planta baixa o nivell 0 es destinarà a l'aparcament de vehicles privats. Hi haurà una vintena de places per a minibusos, el taller de reparació i manteniment i les dependències dels conductors. En els altres nivells, tots subterranis, es disposarà d'una mitjana de 60 places d'autobús per aparcar.