Societat

Trànsit multarà a partir de demà els infractors de la velocitat variable

Des que es va posar en marxa aquest sistema de gestió del trànsit, els accidents amb víctimes -tant morts com ferits- han baixat en un 51%

El Ser­vei Català de Trànsit començarà a mul­tar a par­tir de demà els con­duc­tors que exce­dei­xin els límits de velo­ci­tat vari­a­ble que fixen els pan­nells d'entrada a Bar­ce­lona per l'auto­via de Cas­tell­de­fels i l'auto­pista del Gar­raf, on el límit oscil·la entre els 80 i els 40 per hora.

En els prop de 70 quilòmetres de via on des del pas­sat 15 de gener regeix la velo­ci­tat vari­a­ble (comp­tant els dos sen­tits de la marxa) fun­ci­o­na­ran un total de vuit radars, que estan ja adap­tats per dis­pa­rar-se quan els vehi­cles superin la velo­ci­tat vari­a­ble fixada en els pan­nells.

Mal­grat que les mul­tes en aquests trams de la C-31 i la C-32 s'hau­rien d'haver començat a impo­sar en prin­cipi des del pas­sat 15 de març, Trànsit va deci­dir ajor­nar "sine die" el caràcter san­ci­o­na­dor per fer ajus­tos tècnics i argu­men­tant a més que la majo­ria d'usu­a­ris res­pec­ta­ven els límits.

Tot i això, final­ment han acor­dat començar a san­ci­o­nar a par­tir de demà, per evi­tar donar "carta blanca" als usu­a­ris que no res­pec­tin els límits i no ofen­dre els con­duc­tors que obe­ei­xen els senyals.

Durant aquest any sí que s'ha seguit mul­tant els vehi­cles que han exce­dit el límit de 80 quilòmetres per hora que regeix en la pri­mera corona metro­po­li­tana, a excepció d'un tram al cos­tat del Canal Olímpic, on es pot anar a 100 per hora.

Des que aquest sis­tema de gestió del trànsit, amb una llarga tra­dició a Europa, es va començar a apli­car a Bar­ce­lona -en la corona metro­po­li­tana on ja regeix la limi­tació a 80 per hora-, els acci­dents amb vícti­mes -tant morts com ferits- han bai­xat en un 51%.

En con­cret, entre el 15 de gener i el 15 d'abril pas­sat hi va haver en els gai­rebé 70 quilòmetres en els quals fun­ci­ona el sis­tema un total de 14 acci­dents amb vícti­mes, amb cap mort, dos ferits greus i 14 ferits, davant dels 29 acci­dents (amb dos morts, un greu i 30 lleus) que va haver el 2008, quan ja regia la limi­tació a 80 per hora.

Durant aquests tres mesos també s'ha acon­se­guit reduir una quarta part la lon­gi­tud mit­jana i la durada de les con­ges­ti­ons en hora punta, ja que han pas­sat en la C-32 de tenir una distància mit­jana de 4,05 quilòmetres el 2008 a una lon­gi­tud de 2,95 quilòmetres ara, i de 2,5 hores el 2008 a 1,9 hores el 2009.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.