El pla de Rodalies desdoblarà les línies de Vic i del Maresme
Infraestructures
El pla d'Infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015, aprovat divendres passat pel consell de ministres, inclou el desdoblament de les línies de Vic i del Maresme. El projecte preveu arribar als 160 milions de passatgers l'any 2015, davant 114 de 2007, i que un 99% dels trens tinguin retards inferiors als tres minuts.
El secretari d'Estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, ha donat aquest dimecres detalls d'aquest pla de Rodalies, que suposa una inversió de 4.000 milions i preveu una reducció mesura dels temps de viatges d'un 20% i un increment de l'oferta del 60% per absorbir un augment de la demanda del 5,2% anual.
Noves estacions
El pla preveu la construcció de noves estacions a Gavà, Montmeló, Sabadell Can Lluch, Terrassa Can Boada i Santa Perpètua, i altres quatre a la nova línia de Cornellà-Castelldefels -a Gavà, Viladecans i dues estacions a Sant Boi-.
El pla també contempla la construcció d'11 nous intercanviadors a Martorell, el Prat de Llobregat, Sabadell Nord, Arc de Triomf, Sant Cugat, Passeig de Gràcia, Sagrera-Meridiana, Barberà-Cerdanyola, La Torrassa, Aeroport T-1 i Sagrera, els cinc últims amb nova estació inclosa. En total, es passarà de les 107 estacions actuals a les 121 previstes per a l'horitzó 2015.
Les actuacions en noves línies se centren en la nova línia Castelldefels-Cornellà, amb 17 quilòmetres nous de via, el nou accés a l'aeroport del Prat i el túnel de Montcada, a més es preveu la duplicació de la línia Barcelona-Vic, que costarà 600 milions, i la d'Arenys de Mar-Blanes, en els trams que sigui viable per la seva proximitat a la costa.