Societat
Foment adjudica per 590 milios d'euros l'estació de la Sagrera a vuit empreses diferents
El govern espanyol preveu que l'estació es pugui inaugurar a finals del 2016
El ministeri de Foment ha aprovat aquest dilluns l'adjudicació de les obres per construir l'estructura i els accessos de l'estació de la Sagrera per un import de 589.244.830 euros. Dragados, Acciona, Comsa i Acsa, construiran l'estructura, i Rubau, Copisa, FCC Construcción i Ferrovial Agromán faran els accessos.
L'estació connectarà la línia del TGV entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa, amb la xarxa de rodalia, regionals, metro, autobús i taxi, així com el transport privat. El govern espanyol preveu que l'estació es pugui inaugurar a finals del 2016.
L'estructura, que compta amb un pressupost de 366.442.634 euros, comprèn l'execució de les obres d'infraestructura, via i edificació. Per facilitar el trànsit dels 100 milions d'usuaris anuals que s'esperen es farà una estació semi-soterrada amb diversos nivells. Els nivells superiors seran per el TGV i els autobusos interurbans i l'accés principal serà des del barri de la Sagrera, amb un pati de connexions amb autobús, rodalia i metro. Pel TGV hi haurà dues vies generals i vuit de servei, amb quatre andanes de 400 metres de longitud i una cinquena de 200 metres.
Els nivells inferiors seran per rodalia, metro i aparcaments i s'hi accedirà des del barri de Sant Martí, que està en un nivell inferior a l'altra entrada. Rodalia tindrà dos nivells, un que connectarà amb el TGV i un altre amb zona comercial per comprar els bitllets i que permetrà connectar amb el metro i els quatre aparcaments, que en total tindran una capacitat de 2.500 vehicles.
Pel que fa als accessos, que es faran entre el pont de Bac de Roda i l'estació, s'hi han destinat 222.802.196 euros. Inclou la cobertura de les vies i la remodelació de les vies actuals per fer-les compatibles amb el TGV. Després de l'estació es farà una àrea logística per estacionar i mantenir els trens, amb cinc andanes que donaran servei a totes les vies i han de facilitar la neteja, l'avituallament i la reutilització dels trens.
L'estació connectarà la línia del TGV entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa, amb la xarxa de rodalia, regionals, metro, autobús i taxi, així com el transport privat. El govern espanyol preveu que l'estació es pugui inaugurar a finals del 2016.
L'estructura, que compta amb un pressupost de 366.442.634 euros, comprèn l'execució de les obres d'infraestructura, via i edificació. Per facilitar el trànsit dels 100 milions d'usuaris anuals que s'esperen es farà una estació semi-soterrada amb diversos nivells. Els nivells superiors seran per el TGV i els autobusos interurbans i l'accés principal serà des del barri de la Sagrera, amb un pati de connexions amb autobús, rodalia i metro. Pel TGV hi haurà dues vies generals i vuit de servei, amb quatre andanes de 400 metres de longitud i una cinquena de 200 metres.
Els nivells inferiors seran per rodalia, metro i aparcaments i s'hi accedirà des del barri de Sant Martí, que està en un nivell inferior a l'altra entrada. Rodalia tindrà dos nivells, un que connectarà amb el TGV i un altre amb zona comercial per comprar els bitllets i que permetrà connectar amb el metro i els quatre aparcaments, que en total tindran una capacitat de 2.500 vehicles.
Pel que fa als accessos, que es faran entre el pont de Bac de Roda i l'estació, s'hi han destinat 222.802.196 euros. Inclou la cobertura de les vies i la remodelació de les vies actuals per fer-les compatibles amb el TGV. Després de l'estació es farà una àrea logística per estacionar i mantenir els trens, amb cinc andanes que donaran servei a totes les vies i han de facilitar la neteja, l'avituallament i la reutilització dels trens.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.