Societat
El col·lapse en el transport s’hauria pogut evitar
Un especialista en mobilitat assegura que “Renfe i FGC van fallar clamorosament”. Els busos haurien d’haver seguit circulant a Barcelona
El col·lapse provocat per la nevada a les infraestructures metropolitanes s’hagués pogut evitar o, com a mínim, les seves conseqüències haurien pogut ser menors si s’haguessin gestionat correctament els recursos. L’enginyer especialista en mobilitat Pau Noy ha elaborat un informe en què analitza el caos al sistema de transport i proposa deu conclusions per millorar-lo.
Especialment sagnant és la conclusió respecte al col·lapse de pràcticament tots els serveis ferroviaris de la ciutat. Noy sosté que en casos d’emergència per neu, el tren hauria de ser el transport bàsic per poder retornar la gent a casa seva. “El ferrocarril –explica– no té problemes amb la neu” i, per tant, era “l’alternativa natural”. En aquest sentit, Noy considera que “Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat van fallar clamorosament”.
El ferrocarril va fallar per la caiguda d’arbres, la manca de fluid elèctric i la mar de fons al Maresme. Aquestes tres causes, però, no haurien de ser excusa perquè el ferrocarril operés amb normalitat. Tant les vies de FGC com les de Renfe haurien de tenir una distància suficient respecte als arbres per evitar que les caigudes de branques acabin bloquejant les vies. L’informe també demana que la xarxa elèctrica que alimenti les línies sigui redundant per assegurar el subministrament. Per últim, Noy explica que també s’hauria de disposar d’un parc de màquines dièsel per actuar en casos d’emergència com el de dilluns, per remolcant els trens que s’haguessin quedat aturats.
En l’informe sobre els problemes de mobilitat, aquest especialista sosté que només el metro va estar a l’alçada de les circumstàncies. Explica, per exemple, que no hi havia raó perquè els autobusos urbans no circulessin pel pla de Barcelona, com es va fer en ciutats com Sabadell. Una altra de les fallades, a parer de Noy, va ser la manca d’informació, sobretot per als usuaris de Renfe.
Especialment sagnant és la conclusió respecte al col·lapse de pràcticament tots els serveis ferroviaris de la ciutat. Noy sosté que en casos d’emergència per neu, el tren hauria de ser el transport bàsic per poder retornar la gent a casa seva. “El ferrocarril –explica– no té problemes amb la neu” i, per tant, era “l’alternativa natural”. En aquest sentit, Noy considera que “Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat van fallar clamorosament”.
El ferrocarril va fallar per la caiguda d’arbres, la manca de fluid elèctric i la mar de fons al Maresme. Aquestes tres causes, però, no haurien de ser excusa perquè el ferrocarril operés amb normalitat. Tant les vies de FGC com les de Renfe haurien de tenir una distància suficient respecte als arbres per evitar que les caigudes de branques acabin bloquejant les vies. L’informe també demana que la xarxa elèctrica que alimenti les línies sigui redundant per assegurar el subministrament. Per últim, Noy explica que també s’hauria de disposar d’un parc de màquines dièsel per actuar en casos d’emergència com el de dilluns, per remolcant els trens que s’haguessin quedat aturats.
En l’informe sobre els problemes de mobilitat, aquest especialista sosté que només el metro va estar a l’alçada de les circumstàncies. Explica, per exemple, que no hi havia raó perquè els autobusos urbans no circulessin pel pla de Barcelona, com es va fer en ciutats com Sabadell. Una altra de les fallades, a parer de Noy, va ser la manca d’informació, sobretot per als usuaris de Renfe.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.