Societat
A falta d’aparcaments, les caravanes tornen a la platja
Per Nadal passen per Barcelona entre 100 i 150 caravanes al dia
Caravanes de turistes, sobretot francesos i italians, en un nombre que canvia dia a dia, tornen a aparcar durant aquestes festes a les platges del Poblenou, un mal costum que es va eradicar el 2007, quan es va obligar els caravanistes a instal·lar-se al gran park and ride que es va habilitar al costat del Fòrum. Però des de la tardor aquest aparcament ha vist reduïda la seva superfície a una tercera part i ara només pot oferir entre 25 i 30 places per a autocaravanes. Ja sigui per aquest motiu o per les temptacions que tenen els caravanistes d’aparcar en un lloc privilegiat com és a la vora de la platja, moltes cases amb rodes han tornat a estacionar-se aquests dies a les calçades laterals de l’avinguda del Litoral. Ahir, però, uns lladres van entrar a robar en unes caravanes franceses.
La Unió de Caravanistes de Catalunya (UCC) estima que durant aquestes festes passen per Barcelona entre 100 i 150 caravanes cada dia. Aquesta entitat ha intentat informar els caravanistes estrangers de la disminució de places de l’aparcament del Fòrum i ha buscat emplaçaments alternatius.
L’Ajuntament els va oferir un pàrquing municipal de la Vall d’Hebron, però el pòrtic de l’entrada té un gàlib massa baix per a les autocaravanes i es va haver de descartar aquest emplaçament.
De forma provisional s’ha habilitat un pàrquing que hi ha darrere el Poble Espanyol, on ahir ja hi havia 70 autocaravanes i no n’hi cabien més. A l’aparcament municipal del carrer Consell de Cent 560 s’ofereixen 10 places per a les caravanes, però costa arribar a aquest emplaçament i dimarts només n’hi havia tres d’aparcades. Aquest és el pàrquing que hi ha darrere els Encants i que té endolls per als cotxes elèctrics.
La UCC, que sempre ha denunciat la manca d’espais adequats per a les autocaravanes a Barcelona, ara lamenta que tampoc s’ofereixen aparcaments amb serveis com el que hi havia al Fòrum. “Barcelona, en els últims cinc anys, havia assolit prestigi en el món dels autocaravanistes europeus, que són quasi un milió. El prestigi costa molt de guanyar, però el desprestigi i la desafecció s’aconsegueixen en un moment”, diu Jaume Huertas, de la UCC.
L’aparcament del Fòrum
El park and ride del Fòrum es va obrir el 2004 per donar servei als camions i als tràilers. L’any següent Regesa, l’empresa que el gestiona i que depèn del Consell Comarcal del Barcelonès, va decidir segregar-ne 5.000 metres per a les autocaravanes davant l’augment d’aquest tipus de turisme. Però aquesta tardor s’ha retallat l’espai destinat a aparcament per poder construir el campus del Besòs.
La Unió de Caravanistes de Catalunya (UCC) estima que durant aquestes festes passen per Barcelona entre 100 i 150 caravanes cada dia. Aquesta entitat ha intentat informar els caravanistes estrangers de la disminució de places de l’aparcament del Fòrum i ha buscat emplaçaments alternatius.
L’Ajuntament els va oferir un pàrquing municipal de la Vall d’Hebron, però el pòrtic de l’entrada té un gàlib massa baix per a les autocaravanes i es va haver de descartar aquest emplaçament.
De forma provisional s’ha habilitat un pàrquing que hi ha darrere el Poble Espanyol, on ahir ja hi havia 70 autocaravanes i no n’hi cabien més. A l’aparcament municipal del carrer Consell de Cent 560 s’ofereixen 10 places per a les caravanes, però costa arribar a aquest emplaçament i dimarts només n’hi havia tres d’aparcades. Aquest és el pàrquing que hi ha darrere els Encants i que té endolls per als cotxes elèctrics.
La UCC, que sempre ha denunciat la manca d’espais adequats per a les autocaravanes a Barcelona, ara lamenta que tampoc s’ofereixen aparcaments amb serveis com el que hi havia al Fòrum. “Barcelona, en els últims cinc anys, havia assolit prestigi en el món dels autocaravanistes europeus, que són quasi un milió. El prestigi costa molt de guanyar, però el desprestigi i la desafecció s’aconsegueixen en un moment”, diu Jaume Huertas, de la UCC.
L’aparcament del Fòrum
El park and ride del Fòrum es va obrir el 2004 per donar servei als camions i als tràilers. L’any següent Regesa, l’empresa que el gestiona i que depèn del Consell Comarcal del Barcelonès, va decidir segregar-ne 5.000 metres per a les autocaravanes davant l’augment d’aquest tipus de turisme. Però aquesta tardor s’ha retallat l’espai destinat a aparcament per poder construir el campus del Besòs.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.