Societat
L'Ajuntament regularà l'accés dels turistes al Parc Güell
Quatre milions de persones van visitar el Parc Güell durant el 2007. D'aquests, prop del 70% eren estrangers, que visitaven el parc seguint la ruta modernista de la ciutat, mentre que el 13,50% eren barcelonins, la meitat, veïns de Gràcia i Horta-Guinardó. L'excessiva presència de turistes ha portat l'Ajuntament a plantejar-se regular el nombre de visites a la zona monumental, coincidint amb la redacció del futur pla d'usos del parc, que preveu tenir enllestit en uns sis mesos.
Una de les propostes que s'havien plantejat en un principi era el cobrament d'una entrada. Tanmateix, la idea s'ha descartat de moment per les queixes dels veïns i perquè el parc és un equipament públic. El que s'està estudiant ara és la possibilitat d'establir un topall: quan s'arribi a una xifra de visitants, no es deixarà entrar ningú més.
La regidora de Medi Ambient, Imma Mayol, ho va plantejar dimecres passat en la presentació d'un informe sobre l'estat del parc a la comissió de sostenibilitat. "Haurem de regular el nombre de visites i posar límits als accessos a la zona patrimonial. Tècnicament mirarem com ho podem fer", va explicar. El fet que els turistes es concentrin al vessant sud, que és el pròpiament monumental, mentre que els veïns utilitzen el vessant nord, el forestal, com a zona de pas, podria facilitar l'aplicació de la mesura.
Tot i la inversió de 4,5 milions d'euros feta aquests últims set anys per garantir la seva delicada conservació, el Parc Güell continua tenint greus mancances, tant pel que fa als accessos com als serveis que ofereix al visitant per la massificació.
Segons aquest informe, el mitjà de transport més utilitzat pel visitant és el metro (33,5%), seguit de l'autobús urbà (22,3%). Els autocars de turistes no arriben al 19%. Tanmateix, "l'excessiva circulació de cotxes i taxis a l'entrada principal del parc i l'ocupació excessiva de la via pública" segueix provocant greus problemes als veïns.
Per fer front a la saturació, es descarta construir un gran aparcament i s'aposta per "millorar molt l'accés amb transport públic". Una idea seria reforçar les línies d'autobús. Sobre els serveis, l'informe també admet mancances pel "gran volum de visitants". Informació insuficient, falta d'un centre de visitants, instal·lacions no adaptades a les persones cegues i falta de lavabos són alguns dels problemes detectats. A això, l'oposició afegeix l'abandó de la part forestal i la falta de vigilància per evitar els atemptats contra el patrimoni, com el que hi va haver l'any passat, quan uns joves van trencar el drac.
Una de les propostes que s'havien plantejat en un principi era el cobrament d'una entrada. Tanmateix, la idea s'ha descartat de moment per les queixes dels veïns i perquè el parc és un equipament públic. El que s'està estudiant ara és la possibilitat d'establir un topall: quan s'arribi a una xifra de visitants, no es deixarà entrar ningú més.
La regidora de Medi Ambient, Imma Mayol, ho va plantejar dimecres passat en la presentació d'un informe sobre l'estat del parc a la comissió de sostenibilitat. "Haurem de regular el nombre de visites i posar límits als accessos a la zona patrimonial. Tècnicament mirarem com ho podem fer", va explicar. El fet que els turistes es concentrin al vessant sud, que és el pròpiament monumental, mentre que els veïns utilitzen el vessant nord, el forestal, com a zona de pas, podria facilitar l'aplicació de la mesura.
Tot i la inversió de 4,5 milions d'euros feta aquests últims set anys per garantir la seva delicada conservació, el Parc Güell continua tenint greus mancances, tant pel que fa als accessos com als serveis que ofereix al visitant per la massificació.
Segons aquest informe, el mitjà de transport més utilitzat pel visitant és el metro (33,5%), seguit de l'autobús urbà (22,3%). Els autocars de turistes no arriben al 19%. Tanmateix, "l'excessiva circulació de cotxes i taxis a l'entrada principal del parc i l'ocupació excessiva de la via pública" segueix provocant greus problemes als veïns.
Per fer front a la saturació, es descarta construir un gran aparcament i s'aposta per "millorar molt l'accés amb transport públic". Una idea seria reforçar les línies d'autobús. Sobre els serveis, l'informe també admet mancances pel "gran volum de visitants". Informació insuficient, falta d'un centre de visitants, instal·lacions no adaptades a les persones cegues i falta de lavabos són alguns dels problemes detectats. A això, l'oposició afegeix l'abandó de la part forestal i la falta de vigilància per evitar els atemptats contra el patrimoni, com el que hi va haver l'any passat, quan uns joves van trencar el drac.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.