Societat

Avui entra en vigor la nova ordenança pels ciclistes, encara que no es multarà fins al 15 de setembre

S'ha estipulat el dia 15 de setembre ja que es recupera la plena normalitat i la ciutat es mou en la seva totalitat

La nova ordenança municipal que regula la circulació per Barcelona, especialment per als ciclistes, entra avui en vigor, si bé no es començarà a perseguir els infractors i a multar-los fins al 15 de setembre que ve, segons ha anunciat el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez.

La nova normativa va ser aprovada al ple municipal del 23 de febrer passat i regula la mobilitat ciutadana en el seu conjunt, encara que la major part de mesures afecten els ciclistes, que no podran circular per les voreres de menys de cinc metres d'amplitud ni pels carrils bus, ni lligar les bicicletes a semàfors.

Narváez ha explicat que la filosofia bàsica de la nova normativa és que la bicicleta passarà a ser considerada "un vehicle de primera, amb tots els seus drets, però també amb les seves obligacions". "Ja no és vàlida l'antiga consideració que el ciclista urbà era un vianant que anava en bicicleta, ara és un conductor, que en comptes d'anar amb cotxe o moto, va en bicicleta", ha subratllat Narváez.

El regidor de mobilitat ha precisat que malgrat que la normativa entra en vigor avui, després dels sis mesos preceptius de marge després de la seva aprovació en el ple municipal, han decidit donar tres setmanes més de marge perquè estimen que el mes d'agost no és "el moment més adequat" per iniciar una modificació de les normes de circulació. "Una part de la ciutat està ara fora, pel que hem estipulat el dia 15 de setembre com la referència, ja que es recupera la plena normalitat i la ciutat es mou en la seva totalitat, sobretot perquè ja hauran començat els col·legis", ha explicat.

A partir del dia 15 de setembre, segons Narváez, els agents de la Guàrdia Urbana donaran el mateix tracte a les bicicletes que als cotxes o a les motos. "No es farà una campanya de persecució especial, però els agents tindran entre les seves tasques, igual que ara tenen la persecució de la indisciplina dels cotxes i motos, perseguir les indisciplines en les bicicletes", ha precisat.

Així mateix, el regidor ha puntualitzat que la normativa estipula que l'ús del casc en els ciclistes urbans és "recomanable", però no obligatori, ja que "no considerem que el casc en bicicleta sigui un problema de seguretat important perquè així ho testifica l'accidentalitat dels ciclistes".

D'una altra banda, Narváez ha destacat que abans de final d'any es doblarà el nombre de bicicletes del servei municipal Bicing, de forma que passaran de les 1.500 actuals a les 3.000, i que el nombre d'estacions passarà de les actuals 96 a 196 a finals d'any.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.