Societat

infraestructures

Les obres de l'Eix s'acceleren amb l'arribada de finançament

Tres anys després de ser adjudicades s'han signat els crèdits necessaris

El tram Vic-Caldes és el més avançat

Ja hi ha llum al final del túnel. Tres anys després d'adjudicar-se, ara sí, la construcció del desdoblament de l'Eix Transversal està definitivament en marxa. La signatura dels crèdits necessaris per finançar la infraestructura aquest estiu passat ha permès a la concessionària accelerar les obres en el darrer mes i mig.

Cedinsa, l'empresa que es va adjudicar la construcció de l'autovia i la seva gestió durant 33 anys, va tenir molts problemes per obtenir finançament. L'obra es va adjudicar el juny de 2007, amb un plec de condicions que no havien previst la crisi econòmica. Una part del que cobrarà la concessionària cada any depèn del nombre de vehicles que hi passin. Per aquest motiu, els bancs van demanar una revisió del preu que paga el govern en funció del trànsit que hi hagi, que finalment s'ha revisat a l'alça.

El tram entre Vic i Caldes de Malavella és on es concentra la major part de l'obra. Aquests 55,4 quilòmetres són els que concentren el 50% del volum de l'obra i se'ls han reservat les constructores que són accionistes de Cedinsa: Comsa, FCC, Copisa i Copcisa. Per contracte, la resta de l'obra ha de ser adjudicada a altres empreses. En total, l'Eix Transversal suposarà una inversió de 708 milions per desdoblar 150 quilòmetres d'una via que té un 25% del trànsit de camions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.