l'apunt

Periodistes en alerta

Ara que tenim la pro­fessió periodística depri­mida i obser­vant amb pre­o­cu­pació el futur del sec­tor, dos peri­o­dis­tes, Albert Mon­ta­gut i Manuel Tra­llero, tre­uen un lli­bre cadascú que par­len de la seva, de la nos­tra feina. El lli­bre de Mon­ta­gut es titula Fe de erro­res, i mal­grat el nom, és dels que fan aga­far afició. Mon­ta­gut, per si no ho saben, és qui es va inven­tar «BCN» per dir Bar­ce­lona. Abans va pas­sar per mol­tes redac­ci­ons i va ser cor­res­pon­sal a Nova York i Was­hing­ton. Ara diri­geix el gratuït ADN, un repte per a un pro­fes­si­o­nal que n'ha accep­tat molts, com en el lli­bre es com­prova.

Libro de los epónimos és el títol del de Tra­llero. Es tracta de l'orde­nació en forma de dic­ci­o­nari comen­tat, dels insults que l'autor va rebre men­tre va col·labo­rar a La Van­guar­dia amb uns arti­cles entre pro­vo­ca­dors i bel·lige­rants. Tra­llero vol treure con­clu­si­ons sobre l'estat de la lli­ber­tat de premsa al país però més aviat posa en evidència l'estat de l'edu­cació i les bones mane­res, que ani­ran a menys si inter­net segueix afa­vo­rint l'ano­ni­mat i la impu­ni­tat. Mon­ta­gut explica els últims anys heroics del peri­o­disme i Tra­llero ens alerta del perills que les noves tec­no­lo­gies afa­vo­rei­xen. L'un i l'altre, això sí, tenen fe i l'espe­rança en aquesta pro­fessió, sigui com sigui el futur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.