Societat

L'aeroport d'Alguaire busca feina

El govern estudia fer una escola de mecànics i una altra de pilots de grans companyies

També es valora la viabilitat de l'exportació agroalimentària

La Generalitat està buscant alternatives a la retirada de Vueling i Ryanair de l'aeroport d'Alguaire. Air Nostrum cobreix els vols regular a Palma que feia la companyia Vueling, però l'aeroport de Lleida ha quedat coix respecte a vols regionals europeus, els quals havien començat a fer Ryanair (Frankfurt i Milà) i Vueling (París) i eren una de les apostes principals per fomentar l'aeroport com a porta d'entrada al Pirineu per al turisme internacional d'esquí. Actualment, aquesta funció l'exerceix l'aeroport de Tolosa de Llenguadoc i alimenta les estacions d'esquí de la vessant nord. El govern preveu anunciar abans de l'estiu nous acords amb vista a la temporada d'hivern vinent, quan ja s'haurà obert l'aeroport a vols de fora de l'espai Schengen.

Però a més de buscar companyies aèries, el govern està negociant usos alternatius que amortitzin la inversió realitzada. Un dels possibles projectes, segons ha pogut saber aquest diari, és una escola de pilots gestionada per grans companyies aèries, que podrien tenir a Alguaire una de les bases formatives més importants d'Europa. Actualment a Alguaire ja funciona entre setmana una escola de pilots d'avionetes de caràcter domèstic, RS Aviation. La que està estudiant el govern, en canvi, prové d'una idea llançada per Spanair, tot i que no necessàriament la gestionaria aquesta companyia, i atrauria a Lleida pilots en formació d'algunes de les principals companyies aèries.

Escola de mecànics

Però n'hi ha més. En l'àmbit formatiu, també s'està estudiant la possibilitat d'una escola de mecànics, també per a grans aeronaus i al servei de grans companyies internacionals. Per això el govern s'està trobant amb un problema a resoldre: la necessitat d'invertir més en l'aeroport lleidatà per construir-hi els hangars necessaris. Actualment es fan números i s'analitzen pros i contres i no hi ha cap decisió presa.

L'estratègia, però, és clara i així l'expressen els responsables del govern consultats per aquest diari: un aeroport de vols de turisme el cap de setmana i activitat formativa durant els dies feiners.

Una tercera pota del futur estratègic de l'aeroport seria l'exportació de mercaderies. També caldria una inversió per fer el moll de càrrega. El govern està escoltant ara mateix diversos agents del sector agroalimentari local abans de prendre una decisió. Segons el govern, titular de l'aeroport d'Alguaire, hi ha propostes que, sobre la taula, podrien convertir el tràfic de mercaderies en una activitat rendible, però és una idea que encara no ha estat prou madurada.

1,9
milions d'euros
va invertir la Generalitat el primer any en subvencions a les companyies que van operar a Alguaire.
61.769
passatgers
hi va haver el primer any, més dels 50.000 previstos, però les companyies inicials ara han marxat.

Vols a la Seu d'Urgell el 2013

L'aeroport de la Seu d'Urgell tindrà vols comercials a partir del 2013, segons va dir ahir el director de Transports i Mobilitat, Ricard Font, en declaracions recollides per l'agència ACN. Font va dir que el govern es gastarà un milió d'euros per enllestir la transformació de l'antic aeròdrom de la Seu en un aeroport on puguin operar aerotaxis i avions d'uns 40 passatgers. Entre les reformes figuren la remodelació de la terminal, l'obertura d'una cafeteria, la reorganització de la plataforma i nous sistemes de vigilància i control d'accés. Ahir es va constituir la taula estratègica de l'aeroport amb representants d'associacions empresarials i institucions locals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.