la crònica
Una empresa que no nota la crisi
Si una empresa fa onze convocatòries anuals d'ofertes laborals i en la darrera han sortit més de 1.600 llocs de treball és evident que no és una empresa que pateixi per la crisi econòmica. Es tracta de l'exèrcit espanyol, que durant tres dies ha fet una campanya per intentar reclutar nous soldats i reservistes amb unitats mòbils a tocar de l'estació d'autobusos i dins de l'estació de Renfe. Malgrat aquesta àmplia oferta laboral, no es pot dir que tinguin una gran requesta, com ho demostra el fet que en aquests tres dies han donat informació a una trentena de persones. El capità Tomàs León és el màxim responsable de l'operatiu i ahir feia una valoració positiva: «Sobretot, per la informació que hem anat donant.»
En època de crisi, anar a l'exèrcit professional es pot veure com una alternativa laboral més. Així ho admetien ahir la Clàudia i la Piti, de 29 i 33 anys. La segona és a l'atur des de fa un temps i la Clàudia encara té feina però té problemes per cobrar cada final de mes. Això va fer que ahir s'acostessin a la parada d'informació. Decebudes en saber que només es pot ser soldat si es tenen menys de 29 anys, ja estaven disposades a allistar-se com a reservistes. Un mes de formació entre Cadis i Sant Climent Sescebes era vist com un atractiu. «No és que ho fem per defensar el poble, sinó per tenir una experiència nova, sobretot en temps de crisi», explicava la Clàudia, que admetia que si li pagaven uns mil euros ja cobraria més que en la resta de feines que ha tingut. Tot i això, el sergent Luis Muñoz no veu que la crisi augmenti el nombre d'inscrits i el capità considera que «ha de ser una feina vocacional». Entre les trenta places per a Sant Climent, n'hi ha d'infanteria, de mecànics i de músics. Per l'última professió, deu ser allò que s'ha de ballar al so que toquen.