Torna el negre
El toro d'Osborne d'Algaida, pintat de nou de color negre després que ahir aparegués lluint una decoració floral
És l'única tanca publicitària de l'emblemàtic toro que hi ha a les Illes Balears
L'única tanca del popular toro d'Osborne que hi ha a les Illes Balears, a Algaida, ha recuperat avui el seu habitual color negre després que aquest dimecres aparegués pintat amb motius florals, segons informa l'agència ACN. D'aquesta manera, l'únic representant d'aquesta emblemàtica icona publicitària i identitària hispànica tanca un nou episodi de la seva particular febre cromàtica.
I és que fa poc més de tres setmanes, el 13 d'abril, el brau va aparèixer repintat amb els colors de l'Arc de Sant Martí, els mateixos que hi ha a la bandera gai, i sense gònades. Aquesta acció, que no va ser reivindicada per cap grup, va ser contestada per diverses associacions de tendència espanyolista com els Tertulianos del Mesón o la Fundación Círculo Balear que el passat dissabte la van repintar de negre.
Però només quatre dies més tard, el toro va despertar-se lluint una alegre decoració amb flors roses i blanques i el missatge: Ja és primavera a Son Munar –nom de la finca algaidina on es troba la tanca.
En aquesta ocasió, la pintada de colors només ha durat un dia, ja que aquesta nit passada ha estat coberta per una nova capa de color negre, sense que tampoc ningú ho hagi reivindicat.
Brau controvertit
La d'aquests dies, però, no és el primera vegada que el brau mallorquí experimenta canvis d'imatge, ja que anteriorment havia aparegut pintada com un Siurell –una popular ceràmica mallorquina– o amb missatges contraris als toros.
El toro d'Osborne va néixer a mitjan anys 50 com un anunci de la marca de brandi Veterano, del grup Osborne. Les seves tanques, instal·lades arreu de la xarxa viària de l'Estat, van sobreviure a la llei que l'any 1988 va obligar a retirar la publicitat visible de les carreteres. El 1997 el Tribunal Suprem va ratificar l'indult de l'anunci del brau i va declarar que aquest havia “superat el seu sentit publicitari integrant-se al paisatge”.