Societat

Resignació i normalitat en el primer dia del tall ferroviari més gran fet mai a Catalunya

La circulació ha quedat interrompuda a l'estació de Sants de Barcelona fins al 27 d'agost a causa de les obres que es faran per cobrir les vies del tren

Abans de validar el bitllet, els informadors pregunten als usuaris el seu destí i els assessoren sobre com arribar

Els usu­a­ris de Roda­lies de Renfe viuen amb paciència i resig­nació les pri­me­res hores del tall del ser­vei de trens amb accés a l'estació de Sants de Bar­ce­lona. Des de pri­mera hora del matí dese­nes d'infor­ma­dors reben als usu­a­ris a l'estació de l'Hos­pi­ta­let, on fina­litza el ser­vei, que es man­tindrà inter­rom­put durant 24 dies, a causa de les obres de cober­tura de les vies a Sants.

I és que, des d''aquest dijous i fins al 27 d'agost, les vies que sur­ten de l'estació de trens de Sants, a Bar­ce­lona, cap al sud esta­ran ino­pe­ra­ti­ves, amb l'excepció de les d'alta velo­ci­tat. Això fa que hi hagi alte­ra­ci­ons en la majo­ria de línies de Renfe. El tall fer­ro­vi­ari es con­si­dera el més gran fet mai a Cata­lu­nya i suposa haver de modi­fi­car hora­ris i recor­re­guts de les línies de Roda­lies i Regi­o­nals. Segons es cal­cula, afecta uns 150.000 usu­a­ris al dia, però, re moment, la jor­nada s'està vivint amb nor­ma­li­tat i resig­nació.

Abans de vali­dar el bit­llet, els infor­ma­dors pre­gun­ten als usu­a­ris el seu destí i els asses­so­ren sobre com arri­bar. Una de les usuàries, l'Àngela, lamen­tava aquest matí que el seu tra­jecte diari s'allar­gui en més de 45 minuts cada dia. “Vinc de Sant Feliu de Llo­bre­gat i he d'anar al cen­tre de Bar­ce­lona. Cada dia sor­tiré de casa una hora abans per no fer tard. És un incon­ve­ni­ent més que cal afe­gir al fet de tre­ba­llar a l'agost”, deia de camí al metro.

A terra s'han dibui­xat els camins als dife­rents mit­jans de trans­port alter­na­tiu. En els acces­sos al metro també hi ha infor­ma­dors i la mega­fo­nia del suburbà recorda els pro­ble­mes en Roda­lies.

“Les obres s'han de fer i hi ha sufi­ci­ent infor­mació però no deixa de ser un gran des­torb. Hau­rien d'haver bus­cat alguna una altra alter­na­tiva”, comen­tava Alberto, que viatja de Mar­to­rell al cen­tre de Bar­ce­lona.

Altres dels afec­tats són els usu­a­ris que aquest matí volien anar a les plat­ges del Maresme des de l'Hos­pi­ta­let. “Ara hem d'anar en Metro fins al Clot, més de tres quarts d'hora de camí”, deia Engra­cia que pre­te­nia gau­dir amb el seu fill d'un dia a la platja de Mont­gat.

A l'inte­rior dels vagons de tren, la mega­fo­nia recorda en tres idi­o­mes el tall del ser­vei i les alter­na­ti­ves, en funció de la línia en la qual viatja cada pas­sat­ger.

Can­vis de recor­re­gut

La línia R1 (Maçanet - Molins de Rei per Mataró) no pres­tarà ser­vei entre Arc de Tri­omf i Molins de Rei perquè aca­ba­ran el recor­re­gut a l'estació de França. Des d'aquí, els usu­a­ris podran aga­far la R2 Nord, per arri­bar fins a pas­seig de Gràcia i Sants o la L1 a Clot i la L4 a l'estació de França.

La línia R2 nord (Maçanet - Aero­port per Gra­no­llers Cen­tres) s'atu­rarà a Sants i els usu­a­ris que vul­guin anar fins a l'aero­port tin­dran una llançadora cada quinze minuts. La línia R2 Sud (Sant Vicenç de Cal­ders - Estació de França) aca­barà el seu recor­re­gut a Bell­vitge, des d'on els pas­sat­gers podran aga­far els FGC a Gor­nal.

Els trens de la línia R3 (Puig­cerdà - L'Hos­pi­ta­let) no cir­cu­la­ran entre l'Hos­pi­ta­let i Bar­ce­lona Sants, de manera que aquesta serà la dar­rera parada. Pel que fa a la línia R4, (Sant Vicenç de Cal­ders - Man­resa) pres­tarà el ser­vei en dos trams dife­ren­ci­ats: per una banda fins a l'hos­pi­ta­let des de Sant Vicenç de Cal­ders, i per l'altra des de Sants a Man­resa. Entre l'hos­pi­ta­let i Sants, els usu­a­ris hau­ran d'aga­far la línia 1 o la línia 5 del metro. Els usu­a­ris de la línia R7 (Cer­da­nyola Uni­ver­si­tat - Sant Andreu Are­nal) dis­po­sa­ran d'un tren per sen­tit cada hora.

Per tal d'afec­tar el mínim a les línies R13, R14, R15 i R16 de regi­o­nals, els trens es des­vi­a­ran per Vila­franca del Penedès entre Sant Vicenç de Cal­ders i l'Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat on començaran i aca­ba­ran recor­re­gut. Els usu­a­ris hau­ran d'aga­far la línia 1 del metro per arri­bar fins a Bar­ce­lona. Només la R12 arri­barà fins a Sants, tot i que els viat­gers hau­ran de fer un canvi de tren a Calaf.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.