La bústia ciutadana d'Almussafes registra una elevada participació
L'alcalde contesta directament cada petició o consulta formulada en l'esmentada plataforma
És el segon municipi de la Ribera i el trentè de la demarcació de València que aplica aquesta eina
La campanya informativa de difusió i promoció de la nova plataforma de participació ciutadana i cooperació activa en la política municipal, realitzada per part del consistori municipal a finals del passat mes d'octubre en la localitat d'Almussafes, ha obtingut una gran acceptació ciutadana. De fet, si des de març i fins a octubre, el nombre d'entrades de la bústia ciutadana no superava la mitjana dotzena, fins a finals d'any les propostes, consultes i agraïments han fregat la trentena, un fet que des del propi ajuntament es valora molt positivament.
A més d'agilitzar les relacions entre ajuntament i ciutadania i incitar al diàleg, este punt de trobada virtual, operatiu des de març del passat any, dota de major transparència les accions municipals i fomenta la participació ciutadana en tots els aspectes de la vida pública, tant en l'àmbit civil com a polític. En este sentit, la plataforma ha registrat un total de 23 propostes ciutadanes i quatre consultes particulars basades en temàtiques tan diverses com la seguretat ciutadana, la cultura, l'educació i l'urbanisme, entre altres. Destaca la petició d'un veí per a la inclusió d'un determinat film en la programació cinematogràfica del Centre Cultural, la que planteja l'ampliació de l'oferta d'idiomes que es convoca des del Centre Municipal de Formació de Persones Adultes i també una consulta particular referida al canvi d'ubicació d'un pas de vianants. Les peticions de més voreres accessibles en el nucli urbà i d'una millora de la seguretat viària en el carrer Picassent o la queixa per les defecacions d'animals de companyia en les vies públiques també protagonitzen este apartat de participació ciutadana.
Totes estes entrades al portal han obtingut la corresponent resposta directa del propi president de la corporació i, si és el cas, també del tècnic responsable del departament corresponent, complint el compromís adquirit de contestar en un termini màxim d'una setmana. A més, la mateixa rèplica penjada en la bústia s'ha remés directament al correu electrònic dels usuaris, amb l'objectiu d'assegurar la seua correcta recepció.
Els agraïments en resposta a l'acció municipal desenrotllada després de l'emissió de les diferents propostes tampoc s'han fet esperar i destaquen, entre altres, el remés per un ciutadà en instal·lar dos taules de fusta en el parc del Pontet, per la dotació d'una major senyalització en el carrer Sant Cristòfol i inclús a tot el poble per l'hospitalitat brindada a un nou resident, entre altres qüestions.